شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

طراحی سایت و سئو سایت

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

اگر پول دارید تبلیغات کنید، اگر پول ندارید سئو

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرعت اینترنت در کشورمان حتی در دور دست ترین نقاط ایران به این شبکه جهانی دسترسی دارند و سوالات و مشکلات خود را از موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو میکنند و اگر کمی دقت کنید سیستم اکثر این سایت ها که در صفحه اول گوگل قراردارند سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد.
چرا اکثر وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنند؟
چرا اکثر وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنند؟

یکی از مهم ترین دلایلی که وبمستر ها از وردپرس استفاده میکنند رایگان بودن آن هست که همین الان میتونید از اینترنت دانلود کنید و با خرید دامنه و هاست یک سایت در عرض ۱۰ دقیقه برای خود با پوسته های رایگان آن بسازید.

سئو وردپرس یکی دیگر از دلایل مهم هست که صاحبین کسب و کار های اینترنتی به این سیستم سایت ساز علاقه مند شده اند اکثر قالب های وردپرس ساختاری استاندارد و مطابق با قواعد موتورهای جستجو دارند و رتبه سئو داخلی سایت شما را تا حد قابل قبولی بالاتر میبرند.

سئو یک سایت وردپرسی جهت آمدن به صفحه اول گوگل به چه مواردی نیازمند هست؟

ساختار داخلی مناسب سایت و قالب بهینه با قواعد سئو داخلی

سئو داخلی یک عامل موثر در موفقیت یک سایت وردپرسی محسوب می شود اگر قالب سایت شما بر اساس قواعد سئو بهینه سازی شده باشد برای مثال بهینه بودن سایز عکس ها، لینک های داخلی، سرعت بارگذاری صفحات و ... که در آن باید اعمال شود.

تولید محتوا قلب تپنده سئو سایت شماست

تولید محتوا با کیفیت و کاربردی برای کاربران وب سایت شما میتواند یک مزیت رقابتی نیز با دیگر رقبا شما محسوب شود و با اگر بتوانید از فرمت های مختلف محتوا شامل ویدیو، متن و اینفوگرافیک در سایت خود استفاده بکنید باعث افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو، افزایش میزان اعتماد کاربران به کسب و کار اینترنتی شما و همینطور به مراتب درخواست برای استفاده یا خرید از خدمات سایت شما افزایش خواهد داشت.

لینک سازی خارجی باعث افزایش اعتبار وب سایتتان می شود

لینک سازی خارجی یکی از بخش های چالشی سئو محسوب می شود که خیلی ها معتفد هستند اشتباه هست، لینک خارجی باید به صورت طبیعی به سایت شما داده شود، یه عده هم معتفد هستند که لینک سازی باید توسط خود ما انجام شود، اما در نه در هر سایتی. زیرا اگر شما در سایت هایی که دارای امتیاز اسپم بالا هستند لینک سازی انجام دهید تاثیر آن لینک روی سایت شما در نتایچ گوگل نیز منفی باشد و باعث افت رتبه سایت شما گردد.

اگر پول دارید تبلیغات کنید، اگر پول ندارید سئو

در حال حاضر وارد شدن به فضای آنلاین دیگر مانند سال های قبل سخت نیست و شما با کمترین هزینه و زمان میتونید خدمات خودتان را در اینترنت عرضه کنید.

ولی مشکلی که بیشتر مشتریان ما دارند این هست که فکر میکنند ففط طراحی و راه اندازی سایت کافیست و بعد از آن خیلی عظیمی از مشتریان به سمت سایت آنها هجوم خواهند آورد که میشه گفت یکی از باورهای اشتباه در وارد شدن به دنیای کسب و کارهای نوپا محسوب می شود.

اگر بودجه مشخص ماهیانه برای تبلیغات سایتتان دارید که میشه گفت میزان خیلی کمی از کسب و کار ها میتوانند ماهیانه برای جذب مشتری به صورت نجومی هزینه صرف تبلیغات بنری و کلیکی و ادورز گوگل کنند.

که در این میان بیشتر طیف کسب و کار ها که نمیتوانند هزینه های نجومی برای تبلیغات به صورت مداوم داشته باشند به سمت SEO یا همان (Search Engine Optimization) هدایت می شوند.

بهینه سازی سایت وردپرسی برای موتورهای جستجو هزینه کمتری نسبت به تبلیغات مداوم نیازمند دارد و نیاز به صبر و زمان دارد. یعنی یک سایت تازه تاسیس با وردپرس حداقل باید ۶ الی ۱۲ ماه مداوم روی سئو وردپرس خود کار شود تا به نتایج بالاتر در گوگل و دیگر موتورهای جستجو برسد.

اما یک تفاوت خیلی مهم که بیشتر وبمستران و مدیران را قانع میکند روی سئو سایت خود سرمایه گذاری نمایند وقتی یک بار این کار را انجام میدهند و به صفحه اول گوگل می رسند دیگر حفظ آن رتبه کار و هزینه نسبتا کمتری را نیاز دارد و بدین ترتیب سایت شما مادام العمر اگر به صورت متسمر روی بهینه سازی آن کار کنید در صفحه اول گوگل و در معرض هزاران مشتری که به دنبال خدمات سایت شما هستند خواهد ماند.

راهنمای انتخاب کلمات کلیدی برای کسب و کار های نوپا (استارتاپ ها)

یکی از اشتباهاتی که در سئو کسب و کار های نوپا انجام می شود انتخاب غلط کلمات کلیدی برای جذب مشتری از آن ها می باشد.

یک سایتی که به تازگی تاسیس شده است و گوگل به آن اعتماد کافی ندارد نمیتواند برای مثال در کلمه خرید لپ تاب یا طراحی سایت در عرض ۶ ماه کار کردن برسد.

اگر قانون تکامل را برای موفقیت در سئو دنبال نکنید محکوم به شکست خواهید شد. استارتاپ ها باید در ابتدا روی کلمات نسبتا طولانی تر و کم جستجو و البته کم رقابت هدف گذاری نمایند و سپس بعد از کسب رتبه مناسب در آن کلمات و جذب مشتری و درآمدزایی به دنبال توسعه کسب و کار خود و البته انتخاب کلمات پررقابت تر و پرجستجو تر نمایند.


چرا اکثر وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنند؟
مانند داستان لاک پشت و خرگوش نباشید لطفا!...
بیشتر افرادی که در سئو سایت خود دچار شکست و دلسردی می شوند انتظار ایجاد نتایج یک شبه یا رسیدن به صفحه اول گوگل در عرض یک هفته یا یک ماه را دارند. که میتوان گفت این افراد که تعدادشون هم کم نیست شکار خوبی برای افراد سودجو و کلاهبردار محسوب می شوند به شما وعده رسیدن سایتتان به صفحه اول گوگل در عرض یک ماه در کلمات پر رقابتی که تعیین کردید را می دهند و مبلغ هنگفتی نیز از شما دریافت میکنند و دیگر شما نمیتوانید آنها را پیدا کنید.
موفقیت در سئو نیازمند صبر ایوب هست. هر شخصی که صبور نباشد مشخصا نمیتواند از سئو نتیجه بگیرد و باید به دنبال روش هایی زود بازده مانند تبلیغات در گوگل باشد.
کسب و کار شما باید دارای هدف چند ساله جهت موفقیت باشد و مرحله به مرحله پیش بروید. این مدل موفقیت تکاملی را میتوانید در تمامی وب سایت های موفق پیدا کنید به سال اول تاسیس وب سایت دیجی کالا یا فیس بوک از سایت archive نگاه کنید اون موقع کاملا معنی تکامل را درک خواهید کرد.

ما در تیم سریرنوین در تلاش هستیم تا به روند موفقیت کسب و کار های آنلاین در سئو به صورت تخصصی و حرفه ای کمک نماییم جهت سفارش سئو میتوانید به سایت ما مراجعه نمایید.

منبع پارسینه

پینگ چیست؟

عکس دو نفر در حال بازی پینگ و پنگ که ما از این مفهوم در عکس میخواهیم برای توضیح معنی پینگ در اینترنت را به بیان ساده برای شما توضیح دهیم

پینگ چیست؟

هدف از ایجاد این مقاله پاسخ به سوال "پینگ چیست؟" است و شما با مطالعه آن به صورت ساده و روان مفهوم پینگ را درک خواهید نمود

چگونه پینگ بگیریم؟

دستور پینگ فاصله زمانی برای سنجش اتصالات بین دستگاه های الکترونیکی می باشد که در تمامی سیستم عامل ها قابل اجرا می باشد

می توانید از آن برای متصل بودن به اینترنت و یا بالا بودن سایتتان استفاده کنید

برای چک کردن آن مراحل زیر را انجام دهید.

چگونه پینگ خود را بفهمیم؟

۱- کلید های win (همان کلیدی که روش شکل پرچم هست) را به همراه کلید R بزنید و در صفحه باز شده run رو مشاهده میکنید و داخل باکس عبارت “cmd” رو وارد بکنید.

عکس صفحه run در ویندوز

صفحه run در ویندوز

۲- در صفحه باز شده سیاه عبارت “ping edshow.ir” را وارد نمایید به جای نام سایت ادشو می تواند هر دامنه ی دیگری قرار بگیرد.

عکس اجرای دستور ping در cmd

اجرای دستور ping در cmd

در بالا با وارد کردن آن دستور پینگ چه اتفاقی رخ داد

از کامپیوتر ما و به وسیله اینترنت یک درخواست برای سرور سایت ما( اگر نمیدانید سایت چیست حتما این مقاله را مطالعه نمایید.) ارسال شد و در جواب آن زمان و حجم هر کدام از درخواست ها نمایش داده می شود.

پینگ برای چه چیزی استفاده می شود؟

پینگ صرفا ابزاری برای اندازه گیری «عملکرد» نیست. ویژگی بخصوص پینگ اندازه گیری زمان تاخیر اتصال بین کامپیوتر شما با دستگاه مقصد (Remote Device) است. پینگ مدت زمان ارسال بسته (Packet) از رایانه شما، رسیدن آن به دستگاه مقصد و ارسال مجدد آن به رایانه شما را مشخص می کند.

آیا تا کنون به این نکته توجه کرده اید که وقتی در یک وب سایت بر روی لینکی کلیک می کنید، صفحه ی مقصد بلافاصله باز نمی شود؟ در این حالت یک وقفه ی زمانی -که زمان تاخیر است- وجود دارد. درخواست مشاهده ی صفحه ی جدید باید از سوی رایانه ی شما ارسال شود و سپس صفحه مورد نظر برای شما بارگذاری می گردد. زمان کوتاهی برای ارسال هر بسته ی داده ای (Packet Data) از کامپیوتر شما به کامپیوتر مقصد طول خواهد کشید. پینگ به شما اجازه می دهد این زمان را اندازه گیری کنید.

پینگ چگونه کار می کند؟

در ادامه به صورت خیلی ساده طرز کار پینگ را با هم مرور می کنیم:

  • رایانه ی شما بسته های داده ای کوچکی -که در قوانین شبکه، بسته (Packet) نامیده می شوند- را به رایانه ی مقصد ارسال می کند.
  • رایانه ی مقصد بسته ی ارسالی شما که نیاز به پاسخ دارد را دریافت می کند.
  • رایانه ی مقصد یک بسته به رایانه ی شما ارسال می کند.

هر پینگ یک درخواست ICMP Echo است

هرگاه شما یک پینگ ارسال می کنید، رایانه ی شما یک درخواست ICMP Echo ارسال می کند. IMCP که مخفف Internet Control Message Protocol به معنای «پروتکل کنترل پیام اینترنت» است و این پروتکل اساسا در میان دستگاه هایی که به یکدیگر شبکه شده اند استفاده می شود. در نتیجه دستگاه های مذکور می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. هر بسته، درخواست یک Echo می کند یا به بیانی دیگر، یک پاسخ ارسال می کند. به طور کلی هنگامی که سرور مقصد پینگی دریافت می کند، یک پیام مختص خود را به رایانه ی مبدا ارسال می نماید. وقتی شما دستور ping را اجرا می کنید در هر سطر یک پینگ و پاسخ آن را مشاهده خواهید نمود.

به هر حال همه ی سرورها و رایانه ها قابلیت پاسخ به یک بسته ی درخواست ICMP echo را ندارند و این ویژگی ممکن است در آن ها تعبیه نشده باشد. بنابرین در چنین شرایطی وقتی سرور قادر به پاسخ دادن به درخواست شما در لحظه ی ارسال پینگ نباشد، با پیام «Request timed out» به معنی «درخواست به پایان رسیده است» روبرو خواهید شد. متاسفانه امروزه از پروتکل ICMP برای حملات تکذیب سرور (DDoS attacks) نیز استفاده می شود.

عکس مشاهده ی بسته های از بین رفته

مشاهده ی بسته های از بین رفته

پینگ می تواند به شما کمک کند تا بسته هایی که از بین رفته اند را نیز ببینید. برای مثال فرض کنید دستور ping را اجرا کرده اید و با یکسری پاسخ های مختلف و خطوط «Request timed out» روبرو شده اید. این یعنی برخی از بسته ها توسط رایانه مقصد دریافت نشده اند، یا پاسخ های سرور به رایانه ی شما ارسال نشده. برخی بسته ها نیز ممکن است در طول مسیر ارسال و دریافت از بین بروند.

واضح است که از بین رفتن بسته ها باید جایی بین شما و رایانه ی مقصد اتفاق افتاده باشد، مثلا در شبکه ی رایانه های مقصد، یا جایی در روتر مابین رایانه ی شما و رایانه ی مقصد، و یا خدمات دهنده ی اینترنت (ISP) شما.

حتی ممکن است در شبکه ی خانگی شما این بسته ها از بین رفته باشند. اگر در هنگام وبگردی یا انجام بازی های آنلاین با مشکل روبرو می شوید -بخصوص وقتی برای رفتن به یک صفحه ی وب جدید چند بار بر روی لینک آن کلیک می کنید و صفحه ی مورد نظر بالا نمی آید- می توانید از دستور پینگ استفاده نمایید تا بفهمید آیا بسته های داده ای به سمت سرور ارسال می شوند یا خیر.

هنگامی که از بین رفتن بسته های داده ای برای شما رخ می دهد برای نتیجه گیری بهتر در مورد کارکرد درست شبکه، می توانید چندین بار دستور پینگ را برای سرور های مختلف اجرا نمایید.

پینگ همچنین مقدار از بین رفتن بسته ها را مشخص می کند. برای مثال بسته ی اولی به سرور رسیده و پاسخ آن برای ما ارسال می شود و سه بسته ی دیگر از بین می روند، در این حالت دستور پینگ نشان می دهد که ۷۵ درصد بسته ها و در واقع سه چهارم آن ها از بین رفته اند.

آیا پینگ صفر امکانپذیر است؟

همانطور که گفتیم هرچه پینگ کوتاه تر باشد بهتر است. پینگ صفر یعنی رایانه ی ما به صورت بی وقفه با رایانه ی مقصد در ارتباط باشد.

با توجه به قوانین فیزیک، حتی بخش بسیار کوچکی از یک داده، که بتوان آن را بسته نامید، برای انجام مسیر رفت و برگشت زمانی را نیاز خواهد داشت. حتی اگر داده های شما در کابل های فیبر نوری ارسال و دریافت شوند، با محدودیت سرعت نور مواجه هستند.

از سویی دیگر نیز به دلیل وجود روترهای واسطه که بسته های داده ای را دریافت کرده و آنها را به اتصالات دیگر می فرستند باز هم در رفت و آمد بسته ها محدودیت ایجاد می شود.

اگر شما قصد اجرای دستور پینگ را در سرور محلی (Localhost) بر روی رایانه خود داشته باشید، در واقع شما از رایانه خود خواسته اید تا بسته ها را از خودش به خودش ارسال کند و در این حالت شما زمان پینگ را صفر میلی ثانیه خواهید دید.

به عبارتی این یعنی رایانه ها می تواند با خودشان به صورت بلادرنگ ارتباط داشته باشند. البته در این شرایط نیز باز هم نمی توان زمان صفر مطلق را برای انجام پینگ انتظار داشت، چرا که برای اجرای دستور توسط نرم افزار مربوطه زمانی هر چند بسیار کوتاه، نیاز خواهد بود.

اما به هر حال این زمان آنقدر کم است که می توانیم از آن چشم پوشی کرده و زمان صفر میلی ثانیه برای ارتباط رایانه با خودش را در نظر بگیریم.

هنگامی که طول کابل ها، تعداد روترها و فاصله بین رایانه ی مبدا و مقصد را بیشتر کنید قطعا دیگر نمی توانید انتظار پینگ صفر را داشته باشید. می توانید این مورد را بر روی روتر خانگی خود بررسی کنید.

ما دستور پینگ را به روتر خانگی خود، که در یک اتاق نسبتا کوچک قرار دارد و به صورت بی سیم به آن متصل هستیم ارسال کردیم و زمان متوسط پینگ ۳ میلی ثانیه و کمترین زمان به دست آمده ۱ میلی ثانیه بود زیرا برای ارتباط با سایر دستگاه ها به مقداری زمان نیاز است.

خدمات ادشو: طراحی سایت در اردبیل

اگر به صورت بی سیم به روتر متصل نباشیم و فقط بخواهیم با آن ارتباط برقرار کنیم، زمان پینگی نزدیک به صفر میلی ثانیه را خواهیم داشت، و همچنین برای ارسال بسته به شبکه ی خدمات دهنده ی اینترنت، و بازگشت آن به سمت روتر و اتصال به اینترنت مقداری زمان نیاز خواهد بود.

در نهایت بگذارید خیالتان را راحت کنیم، شما نمی توانید پینگی با زمان صفر داشته باشید. این محدودیت به دلیل قوانین فیزیک است.

ما نمی توانیم اطلاعات را بلادرنگ انتقال دهیم – مگر با استفاده از قوانین کوانتومی.

اگر بتوانیم راهی برای انتقال اطلاعات در بستر اینترنت با استفاده از قوانین کوانتومی پیدا کنیم آنگاه می توان به پینگ صفر دست یافت. اما این موضوع نیز فعلا در حد یک نظریه است و نیازی نیست نفستان را برای رسیدن به این موفقیت در سینه حبس کنید! پس آرام باشید و نفسی عمیق بکشید!

قطعا در آینده تاخیر ها و فاصله های زمانی ارسال اطلاعات کاهش می یابند. برای مثال مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر در حال حاضر صفحات وبی که شما احتمالا قصد مشاهده ی آن ها را دارید، از قبل بارگذاری می کنند تا تغییر محسوسی را هنگام کلیک بر روی یک لینک و مشاهده ی صفحه ی وب جدید احساس نمایید.

به هر حال پینگ صفر -به عبارتی ارسال بدون تاخیر اطلاعات- به احتمال زیاد دست نیافتنی باقی می ماند.

معرفی سیستم های مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا در بسیاری از پردازش ها در سراسر جهان استفاده می شود. انواع متفاوتی از سیستمهای مدیریت محتوا وجود دارد. برای جلوگیری از ابهام درباره واژه سیستم های مدیریت محتوا باید تعریفی مناسب از سیستم ها داشته باشیم. سیستم مدیریت محتوا چیست؟ هر پردازه یا سیستمی که به شخص یا سازمان اجازه می دهد تا محتوا را مدیریت کند، این سیستم ها می توانند به صورت آنلاین یا آفلاین، متن باز (Open Source) و یا خصوصی (proprietary) باشند.

این سیستمها می توانند تنها بر اداره یک نوع محتوا یا یک محدوده عظیم و متفاوتی از محتوا تمرکز کنند. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا اختصاصی هستند و سیستم های مدیریت محتوای شرکتی (خصوصی) قدرتمندی وجود دارند که برای ساخت وب سایت های سازمان های بزرگ طراحی شده اند اما تمرکز ما بیشتر بر روی سیستم های مدیریت محتوای متن بازی (Open Source) است که به صورت عمده به مدیریت کردن وب سایت و محتوای آن دارند. در بعضی موارد به جای واژه سیستم مدیریت محتوا از واژه سیستم مدیریت محتوای وب استفاده می شود.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

اگر بخواهیم که تعریف دقیق تری از سیستم های مدیریت محتوا داشته باشیم باید بگوییم که سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار سمت سروری است که برای ایجاد و نگهداشت راحت تر یک وب سایت طراحی شده. این سیستم ها توانایی مدیریت آنلاین محتوای وب سایت، تولید صفحات وب، اجازه دادن به کاربر جهت آپلود و تغییر دادن محتوای صفحه وب سایت بدون نیاز به مهارت های فنی را دارند.

برای نشان دادن این تعریف باید به بررسی قابلیت های اساسی بیشتر سیستم های مدیریت محتوا بپردازیم. در ابتدا به محتوا می پردازیم، محتوا به صورت نمونه در یک نوع از پایگاه دادهها ذخیره می شود که این عمل به شما اجازه می دهد تا توانایی استفاده دوباره و تغییرو انتشار آن محتوا را داشته باشید. هر سیستم مدیریت محتوا یک بخش مدیریت دارد که به شما اجازه می دهد تا محتوای خود را آپلود کنید و یا در صورت نیاز محتوای خود را تغییر دهید این بخش در بیشتر سیستم های مدیریت محتوا از طریق مرورگرها قابل دسترسی است این به این معناست که به جای نصب نرم افزار های مختلف شما می توانید در هر جایی که به ایترنت دسترسی دارید بر روی وب سایت خود کار کنید.

این که سیستم های مدیریت محتوا می توانند محتوا را در یک پایگاه داده ذخیره کنند زیاد قابل قبول و مورد استفاده نیست در واقع سیستم های مدیریت محتوا توانایی انجام کاری را دارند که می تواند محتوا را قابل استفاده و معتبر سازد. هر سیستم مدیریت محتوایی دارای فریم ورک ها یا یک چارچوب داخلی برای تولید وب سایت پیرامون محتوای شما می باشد این عمل یعنی تولید صفحات وب با اضافه کردن محتوا به یک سری از قالب ها بر اساس نیاز های اساسی وب سایت انجام می گیرد.

بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا قالب های از پیش آماده شده دارند که شما می توانید از آن ها استفاده بکنید و یا اینکه اگر شما یک طراح هستید می توانید یک قالب طراحی بکنید. این سیستم های مدیریت محتوا توانایی بکار بردن و ایجاد بخش ناوبری سایت () را دارند که این کاربرد بسیار مهم می باشد. همانطور که تصور می کنید با استفاده از این سیستم ها پیشرفت بسیار زیادی در کار حاصل می گردد، سازماندهی محتوا، ساخت پایگاه داده و مدیریت محتوا همه و همه به صورت اتوماتیک انجام می شوند.

مزیت های استفاده از سیستم های مدیریت محتوا:
  • بالا بردن سرعت توسعه وب سایت
  • اجازه اضافه کردن قابلیت های پیشرفته به وب سایت (افزونه ها و ماژول)
  • توانایی ایجاد و به روز رسانی وب سایت توسط افراد غیر فنی و ناآشنا با زبان های برنامه نویسی تحت وب
تاریخچه سیستم های مدیریت محتوا

داشتن اطلاعاتی در مورد پیشینه و انگیزه ایجاد چنین سیستم هایی بسیار مفید است. منشا این سیستم های مبتنی بر وب می تواند سیستم های مدیریت فروش چاپی باشد.

در زمان های گذشته (در دهه نود میلادی) به علت افزایش تقاضاها برای ایجاد وب سایت به دلایل مختلف و نبود اطلاعات کافی در مورد زبان های برنامه نویسی تحت وب و ابزار کافی جهت مدیریت آنلاین محتوا نیاز به سیستمی که توانایی مدیریت محتوا را داشته باشد بسیار زیاد گردیده بود به همین دلیل سیستم های مدیریت محتوا پا به عرصه گذاشتند و با استقبال خوبی روبه رو شدند و همانطور که می دانید امروزه اینترنت به طور باور نکردنی ای رو به پیشرفت است از ایجاد سایت های ایستا گرفته تا تولید و توسعه وب سایت های پویا و بسیار پیچیده که از پایگاه داده های بسیار عظیمی استفاده می کنند.

انواع سیستم های مدیریت محتوا

با وجود سیستم های مدیریت محتوای متفاوت و بسیار زیاد انتخاب کردن یکی از آنها سخت است. طبقه بندی سیستم های مدیریت محتوا بدین صورت است:

  • پرتال: پرتال ها به شما اجازه کنترل معماری وب سایت و انتشار محتوا را می دهند و دارای بخش مدیریت می باشند. بیشتر پرتال ها قابل توسعه می باشند و یا افزونه های دارند که می تواند قابلیت های آنان را افزایش دهد.
  • وبلاگ: در واقع بیشتر پلتفرمم های وبلاگ ها سطح تکامل یافته سیستم های مدیریت محتوای بسیار پیچیده می باشند. تمرکز بیشتر این وبلاگ ها بر انتشار و تغییر محتوا و مقالات اولیه و متن ها می باشد.
  • آموزش الکترونیک: تمرکز بیشتر این نوع از سیستم های مدیریت محتوا بر دنیای آموزش الکترونیک می باشد. بیشتر این سیستم ها قابلیت هایی برای ایجاد برنامه درسی و برگزاری امتحان آنلاین را دارا می باشند. پشتیبانی از انواع متفاوت سند ها مثل پی دی اف و سند های ورد و عکس و ویدئو یکی دیگر از ویژگی های این نوع از سیستم های مدیریت محتوا می باشد.
  • تجارت الکترونیک: بیشتر سیستم های مدیریت محتوای تجارت الکترونیک بر برنامه ها و اپلیکیشن ها تمرکز کرده اند. این نوع از سیستم ها دارای ویژگی هایی همچون سبد خرید، مدیریت محصول، صدور صورتحساب و امنیت که در این سیستم بسیار مهم می باشد را دارا می باشند.
  • ویکی ها: سیستم های مدیریت محتوای ویکی بسیار خاص می باشند. این سیستم ها دارای ویژگی هایی هستند که به شما اجازه ایجاد و مدیریت مشترک ویکی ها را می دهد. ویکی ها می توانند تنها و یا به صورت پیوسته با دیگر ابزار های وب سایت استفاده شوند.
  • رسانه های اجتماعی: این نوع از سیستم های مدیریت محتوا قابلیت هایی همچون ساخت جوامع آنلاین، کنترل پروفایل کاربر و ایجاد پیام و آپلود متن را دارا می باشند.

(شاید نام این انواع سیستم های مدیریت محتوا تا حالا به گوشتون نخورده باشه و بگید که با وردپرس میشه یه وبلاگ طراحی کرد و با جوملا یا دروپال میشه یه وب سایت تجارت الکترونیک راه انداخت اما همه این سیستم های مدیریت محتوا (جوملا، وردپرس، جوملا) دارای ویژگی ها یا افزونه هایی می باشند که این همه ی این انواع رو تو خودشون دارن)

توانایی های اساسی سیستم های مدیریت محتوا

یکی از بهترین راهکارها برای فهمیدن اینکه سیستم های مدیریت محتوا چگونه عمل می کنند پرداختن به توانایی این سیستم هاست. فایده این کار این است که شما نحوه استفاده از آن را فرا می گیرید. ابتدا با گردش کار یا چرخه استفاده از آن ها آشنا میشویم.

کسانی که محتوا را ایجاد می کنند و آن را انتشار می دهند به صورت مشتری به سیستم های مدیریت محتوا دسترسی دارند که معمولا مبتنی بر مرورگر می باشد. این محتوا در پایگاه داده رابطه ای ذخیره می شود و طبقه بندی متادیتا ها به سیستم های مدیریت محتوا کمک می کند تا محتوای صفحه را بفهمد.

و سپس این محتوا به صفحه وب سایت منتقل می شود همانطور که پیشتر گفته شد اکثر این سیستم ها از قالب های از پیش تهیه شده استفاده می کنند که این قالب ها خود دارای ماژول های مختلفی می باشند. قسمت ناوبری سایت به طور داینامیک ساخته می شود. بیاید یک نگاه دقیق تری به این توانایی در این سیستم ها بیندازیم تا تفاوتی که بین آنها است بیشتر آشکار شود

ویژگی هایی همچون:

  1. نمایندگی: توانایی ایجاد چندین گروه و دادن مزیت هایی به هر کدام از آن ها، مانند گروه نویسنده ها، اعضایی که می توانند پست ها یا پیام هایی را ایجاد کنند، مانند گروه ویرایشگرها، گروه منتشر کنندگان محتوا و در نهایت بخش مدیریت که توانایی هر کاری را دارد از جمله امنیت سایت و… . تقریبا بیشتر سیستم های مدیریت محتوا شما را در ایجاد این نمایندگی ها محدود می کنند پس بسیار مهم می باشد که سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب کنید که مناسب با سازمان یا مشتری شما باشد.
  2. ویرایشگر متن: بیشتر این ویرایشگر ها شبیه واژه پرادزها هستند که به شما اجازه می دهند که متن را فرمت کنید. سیستم های مدیریت محتوایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند که به صورت درون خطی و مستقیم درون صفحه وب سایت متن را ویرایش کنید که این ویژگی برای افراد غیر حرفه ای که نیاز دارند به طور خیلی سریع متن را تغییر دهند مناسب می باشد.
  3. سازماندهی محتوا: بیشتر سیستم های مدیریت محتوا یک ساختار نخستین در مورد بخش های قسمت و گروه دارند که قسمت به عنوان صفحه وب سایت و گروه به عنوان یک تگ شناخته شده که به محتوای داخل صفحه راهنمایی می کند می باشد. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا به شما این اجازه را می دهند که به صورت سلسله مراتبی گروه را انتخاب کنید اما بعضی از این سیستم ها شما را در انتخاب گروه محدود می کنند.
  4. قالب: اساسا قالب ها ساختار اچ تی ام ال دارند و با سی اس اس که برای نمایش بهتر صفحه می باشد همراه می باشند.
  5. ماژول: یکی دیگر از توانایی های سیستم های مدیریت محتوا اضافه کردن ماژول به صفحه وب می باشد. مبحث ماژول ها بسیار گسترده می باشد اما وقتی صحبت از ماژول ها یا افزونه ها یا پلاگین ها می شود مقصود افزایش قابلیت های صفحه وب می باشد. ماژول های مانند تقویم، گوگل مپ و بسیاری دیگر از افزونه های مختلف موجود بر روی وب سایت ها. قدرت، توانایی و قابلیت این ماژول ها بین سیستم های مدیریت محتوا متفاوت می باشد و اغلب به جامعه توسعه دهنده آن سیستم مدیریت محتوا ربط دارد.
  6. ناوبری: خصوصی سازی این بخش که شامل نمایش متفاوت و قابلیت های آن می باشد بستگی به سیستم مدیریت محتوایی دارد که از آن استفاده می کنید بعضی از این سیستم های به شما اجازه می دهند که بخش ناوبری مطابق با میل خود را طراحی کنید و برخی با ایجاد یک منوی از پیش تعیین شده شما را محدود می کند.

چه زمانی باید از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کرد؟

پیش تر در مورد انواع سیستم های مدیریت محتوا و تاریخچه و قابلیت های آنان صحبت کردیم؛ اما ویژگی های یک سیستم مدیریت محتوا:

  • ایجاد وب سایت بدون داشتن اطلاعاتی در مورد اچ تی ام ال سی اس اس و یا جاوااسکریپت و زبان های برنامه نویسی تحت وب
  • کم کردن هزینه
  • افزایش سرعت توسعه وب و صرفه جویی در وقت

اگر یک طراح هستید و دنبال یک سیستم مدیریت محتوا می باشید نکاتی وجود دارد که باید از آن مطلع باشید:

  • یادگیری ایجاد و کنترل سیستم مدیریت محتوا باعث صرفه جویی در وقت می شود
  • برای دوری از یادگیری زبان های اسکریپتی همچون جاوا اسکریپت و پی اچ پی به سیستم های مدیریت محتوا رو نیاورید زیرا در آینده به مشکلاتی بر خواهید خورد.

بهترین راهکار جهت فهمیدن در مورد پیچیدگی های یک سیستم مدیریت محتوا بررسی منابع آنلاین و فروم های مختلف می باشد اگر یک طراح نیستید:

  • اشنایی مختصر با اچ تی ام ال و سی اس اس جهت کار با سیستم های مدیریت محتوا همچون خصوصی سازی صفحات از پیش تعیین شده مهم می باشد.
  • استفاده از ساختار قالب های آماده اغلب محدودیت هایی دارد.
  • اگر وقت یادگیری مفاهیم مقدماتی طراحی وب را ندارید جهت خصوصی سازی صفحات خود و دیگر مشکلات باید از متخصص در این حرفه کمک بگیرید.

اگر شما به صورت انفرادی کار می کنید یا به اصطلاح هستید و می خواهید از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید باید این را بدانید که اگر نیاز دارید یک وب سایت پیچیده با قابلیت های بالا طراحی کنید از این سیستم ها استفاده کنید. از این که مشتری شما برای یک وب سایت تهیه شده با سیستم مدیریت محتوا آمادگی دارد یا خیر اطمینان حاصل کنید. نکته دیگر اینکه آیا شما زمان کافی جهت پشتیبانی از انتقال محتوای (تغییر محتوا) مشتری را دارید یا خیر؟ زمان زیادی را برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای خوب که مناسب با کار مشتری تان است بپردازید.

چه زمانی سیستم مدیریت محتوا برای یک سازمان مناسب می باشد؟ برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای یک سازمان شما باید همه جوانب و استفاده کاربران از وب سایت سازمان را بسنجید تا بفهمید که آیا استفاده از این سیستم ها صحیح است یا خیر.

مقایسه سیستم های مدیریت محتوا

در قسمت های قبل درباره توانایی های سیستم مدیریت محتوا و این که چه زمانی باید از سیستم مدیریت محتوا استفاده کرد بحث شد. همانطور که می دانید سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارد و همه ی آنها ویژگی های مختص خود را دارند و همه ی آنها ادعا می کنند که قابلیت استفاده آسان، کنترل کامل بر محتوا و … را دارا می باشند.

هنگام مقایسه کردن سیستم های مدیریت محتوا دنبال چه چیز هایی بگردیم؟ بر روی چه مطالبی بیشتر تمرکز کنیم؟

ابتدا مدت زمانی را صرف شناخت نیاز مشتری یا سازمان خود بکنید. دنبال ویژگی هایی در سیستم مدیریت محتوا باشید که واقعا به آن نیاز دارید به عنوان مثال اگر به دنبال طراحی یک وب سایت برای یک دانشگاه هستید به سیستم های مدیریت محتوای آموزش الکترونیک نیاز دارید یا اگر در کار طراحی وب سایت های فروشگاه الکترونیکی هستید به یک سیستم مدیریت محتوا از نوع تجارت الکترونیک نیاز دارید.

علاوه بر این ها باید به جوامع آنلاین پشتیبانی و توسعه دهندگان آن سیستم توجه کرد. آشنایی با بیشتر سیستم های مدیریت محتوا سبب بالا بردن اطلاعات شما می شود پس با انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوای مشهور کار کنید.

طراحی سایت در تبریز

ویژگی های اصلی سیستم های مدیریت محتوا

جستجوکردن درمورد ویژگی های این سیستم ها و انتخاب یک سیستم مناسب حق هر کسی است. این ویژگی ها عبارت اند از:

  • مدیریت صفحه

یکی از مهمترین ویژگی های سیستم های مدیریت محتوا ایجاد، سازماندهی و مدیریت صفحه می باشد. تصور نکنید که این ویژگی در همه سیستم های مدیریت محتوا به طور یکسان موجود است.

  • اضافه کردن و اصلاح محتوا

آیا ویرایشگر محتوا بصری است و استفاده کردن از آن آسان است؟ آیا مشتری شما یا اعضای تیم شما نیازمند آموزش های وسیعی جهت استفاده از سایت می باشند یا اینکه یه راحتی می توان از آن استفاده کرد؟ فرایندهایی همچون آپلود متناوب محتوا چگونه بکار برده میشوند؟

  • مدیریت دارایی

اگر در وب سایت شما انواع متفاوتی از اسناد موجود است باید جستجو کنید که سیستم های مدیریت محتوا چگونه این اسناد مختلف را مدیریت می کنند.

  • قالب یا تم

اکثر طراحان وب به دنبال یک سیستم مدیریت محتوایی هستند که بتوانند براحتی با قالب ها و تم های خود آن را خصوصی سازی کنند. به دنبال سیستم مدیریت محتوایی باشید که به صورت مناسب ساختار و نمایش صفحات را از هم جدا می کند و کدی استاندارد و معناداری را تولید می کند. اگر یک طراح نیستید به دنبال سیستم مدیریت محتوایی باشید که انواع مختلفی از قالب ها و تم ها را دارا باشد.

  • گروه ها و نحوه دسترسی آنها

سیستم مدیریت محتوایی که بتوان در کار گروهی به راحتی از آن استفاده کرد و دارای محدودیت نباشد.

  • پشتیبانی از سایت ها متعدد

باید توجه کرد که آیا می توان بر روی یک سیستم مدیریت محتوا چند سایت را به طور همزمان نصب کرد و آن ها را به روز رسانی کرد یا خیر؟

ویژگی هایی که معمولا در انتخاب سیستم های مدیریت محتوا نادیده گرفته می شود

  • امنیت

امنیت یک وب سایت مسئله بسیار مهمی است. هک شدن وب سایت تان آخرین چیزی هست که شما خواستار آن هستید. برخی از وب سایت ها می توانند حاوی اطلاعات حساس و مهمی باشند که هکر ها علاقه دارند به آن آسیب بزنند و از آن ها استفاده کنند. اگر دانش فنی خاصی در این زمینه ندارید باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

گشت و گذار در فروم ها در مورد مسئله امنیت سیستم های مدیریت محتوا می تواند بسیار مفید باشد و اطلاعات شما را در این زمینه تا حدودی افزایش دهد. اگر واقعا اطلاعات حساسی در وب سایت خود دارید داشتن یک مشاور و متخصص در زمینه امنیت که سیستم های مدیریت محتوا را از نظر امنیت بررسی کند به شما توصیه می شود.

  • جستجو

توانایی پیدا کردن محتوا در وب سایت یکی از مهم ترین مولفه های یک وب سایت موفق می باشد. در واقع همانطور که شما از وب سایت خود استفاده می کنید به چگونه عمل کردن بخش جستجو در وب سایت خود توجه کنید. این توجه می تواند شامل سرعت و روش های جستجو و نحوه نمایش صفحات بعد از جستجو می باشد

  • تولید کد

توجه به این نکته حائز اهمیت هست که وقتی که کدی تولید می شود آیا بهینه است؟ آیا استاندار است؟ آیا قابل دسترسی است؟ آیا لینک هایی که تولید می شود با مفاهیم سئو سازگاری دارند؟

آیا برای استفاده از سیستم های مدیریت محتوا به یک شخص حرفه ای در این زمینه نیاز داریم یا خودمان می توانیم همه کارها انجام دهیم؟

یکی از سوالات رایجی که مردم از خود می پرسند این است که آیا برای استفاده از این سیستم ها و جستجو کردن در مورد این سیستم ها باید از کسی که در این زمینه حرفه ای هست کمک بگیریم یا خیر؟ در بیشتر موارد اگر اطلاعی خاص در این زمینه ندارید کمک گرفتن از دیگر افراد بسیار مفید است.

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب برای طراحان وب

همانطور که مطلع هستید طراحان وب در زمینه اچ تی ام ال و سی اس اس بسیار عالی هستند اما در زمینه زبان های برنامه نویسی سمت سرور همچون پی اچ پی یا پرل یا پایتون خوب نیستند؛ بنابراین طراحان باید به دنبال سیستم مدیریت محتوایی باشند که براحتی نصب شود. طراحان با خواندن منابع موجود و فروم های مختلف خواهند فهمید که استفاده از آن برای مناسب است یا خیر.

نکته دیگر اینکه کد اچ تی ام ال یا سی اس اس تولید شده توسط این سیستم ها را بررسی کنید اگر دارای خطایی است و یا مشکلات دیگری دارد به دنبال سیستم دیگری باشید. بررسی کنید که سیستم مدیریت محتوا چگونه صفحات را تولید می کند در مورد خصوصی سازی قالب ها هم همین عمل را انجام دهید. یکی دیگر از موارد مهمی که طراحان وب باید بدانند این است که سیستم مدیریت محتوا قابلیت افزودن پلاگین و ماژول ها را تا چه حد داراست.

فواید و ضررهای استفاده از سیستم های مدیریت محتوای متن باز

در مورد سیستم های مدیریت محتوای متن باز در قسمت واژگان فنی توضیح داده می شود. یکی از مهم ترین واژه هایی که در سال های استفاده از سیستم های مدیریت محتوا بر سر زبان هاست سیستم های مدیریت محتوای متن باز می باشد. مشهور بودن سیستم های متن باز بازتاب فواید و ضرر های آنان می باشد. یکی از فواید این سیستم های رایگان بودن آنهاست و دلایل دیگر به ترتیب:

  • بیشتر سیستم های متن باز دارای یک جامعه آنلاین توسعه دهنده بسیار وسیعی می باشند که این به این معناست که این سیستم ها توسط این جامعه آنلاین به سرعت به روز رسانی می شوند از جمله به روزرسانی امنیتی، برطرف شدن خطاها و و ساخت افزونه ها و ماژول های متفاوت و بسیار زیاد.
  • در بیشتر این سیستم های متن باز می توان به سورس کد دسترسی پیدا کرد و آن ها را مطابق با میل و دانش خود تغییر دهید و قابلیت هایی را به آن بیافزایید.

از ضررهای سیستم های متن باز می توان به داشتن حداقل مهارت فنی در مورد راه اندازی و استفاده از آن اشاره کرد. یکی دیگر از مضرات این سیستم های مدیریت محتوای متن باز این است که سازمان های بزرگ باید یک فرد متخصص را در زمینه جهت مدیریت سایت خود به خدمت بگیرند. دیگر مشکل سیستم های متن باز نداشتن پشتیبانی مستقیم از جوامع مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای مربوطه می باشد برای حل مشکل خود باید به مطالعه و بررسی فروم ها و … بپردازید.

مثال هایی از سیستم های مدیریت محتوای متن باز
  1. وردپرس
  2. جوملا
  3. دروپال

این سه سیستم مدیریت محتوا از مشهورترین سیستم های مدیریت محتوای متن باز هستند اغلب بیشتر جستجو ها برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا با این سه سیستم مشهور شروع می شود. در قسمت های بعدی در مورد این سه سیستم به طور حلاصه صحبت خواهد شد.

سیستم های مدیریت محتوای خصوصی

علاوه بر وجود سیستم های مدیریت محتوای متن باز سیستم هایی وجود دارند که توسط افراد یا شرکت خاصی تولید می شوند که تفاوت هایی با سیستم های متن باز دارد از جمله اینکه این سیستم ها اکثرا پولی هستند (رایگان نیستند) و دیگر اینکه نسبت به سیستم های مدیریت محتوای متن باز دارای جوامع آنلاین کوچکتری هستند. سیستم های خصوصی برای شرکت ها و سازمان های بزرگ و سازمان های دولتی استفاده می شود.

یک نگاه دقیق تر به سیستم مدیریت محتوای دروپال

اولین نکته که در مورد دروپال حائز اهمیت است این است که دروپال بیشتر مبتنی بر فریم ورک هاست و این به این معنی است که هیچ فرضی در مورد محتوای استفاده شده و مدیریت شده موجود نیست و دروپال فقط ابزاری را جهت کنترل پردازه به شما ارائه می دهد. دروپال انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد که این باعث می شود که کار کردن با این سیستم مدیریت محتوا نیازمند داشتن مهارت فنی بالاتری نسبت وردپرس و جوملا باشد.

دروپال دارای ماژول های بسیار زیادی است که به شما این قابلیت را می دهد که در سطح خیلی پیشرفته ای بتوانید بر معماری سایت خود نظارت داشته باشید.

ویژگی های دیگر دروپال عبارت اند از: پشتیبانی از سایت های چند زبانه (به عنوان مثال وب سایت هایی که هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی هستند) نصب چند وب سایت-بهره گیری از سئوابزاری جهت طبقه بندی مطالب ابزار قدرتمند جهت مدیریت کاربر. ماژول های دروپال که قابلیت دروپال را دوچندان می کند. استفاده از این ماژول ها توانایی های خاصی را به وب سایت تان می دهد.

برای مثال دروپال برای ویرایش محتوا از ماژول استفاده نمی کند اگر می خواهید که این ماژل را داشته باشید باید آن را بر روی دروپال نصب کنید.

چه سایت هایی با دروپال بهتر مدیریت می شود؟

دروپال برای وب سایت های بزرگ و بسیار پیچیده مناسب است. ابزارهایی در دروپال موجود است که برای کار کردن با سایت هایی با ترافیک بالا و دارای محتوای پیچیده بسیار مناسب می باشد در واقع دروپال برای توسعه دهندگان وب سایت ها مناسب است نه طراحان وب اما این به این معنا نیست که طراحان وب اصلا نمی توانند از دروپال استفاده کنند.

دروپال دارای یکی از بزرگترین جوامع توسعه دهنده می باشدکه این باعث شده تعداد ماژول های این سیستم مدیریت محتوا بسیار زیاد باشد همانطور که قبلا گفته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دروپال به آدرس http://www.drupal.org بروید.

یک نگاه دقیق تر به سیستم مدیریت محتوای جوملا

یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند و کارآمد جهت ایجاد وب سایت های بزرگ و با ترافیک بالا. چیزی که در مورد جوملا جالب است این است که جوملا برای ایجاد هر سایتی بدون در نظر گرفتن سایز و پیچیدگی آن سایت مناسب است و دیگری آن که یادگرفتن جوملا نسبت به دروپال آسان تر است حتی یک طراح وب تازه کار هم می تواند از آن استفاده کند.

در جوملا محتوایی که ایجاد می شود به سایت افزوده می شود و صفحات سایت از طریق ساخته شدن منو ها ایجاد میشود که سه مرحله دارد:

  1. ساخت یک آیتم برای منو
  2. صفحه مربوطه با این آیتم منو پیوند داده میشود
  3. صفحات به ترتیب ساخته می شوند و به آیتم های دیگر منو افزوده می شوند و در واقع با انتخاب هر آیتم منو به صفحه پیوند داده شده به آن می رویم. همانند بیشتر سایت های امروزی که دارای بخش ناوبری هستند.

ویژگی های دیگر جوملا: نصب چند وب سایت-ماژول های قدرتمند جهت افزایش قابلیت ها و …

یکی دیگر از ویژگی های جالب جوملا این است که با نصب این سیستم مدیریت محتوا می توان از سیستم مدیریت محتوای هم استفاده نمود در واقع این دو باهم در یک سیستم مدیریت محتوا به نام جوملا قرار دارند که این به این معناست که شما می توانید با جوملا وب سایت های آموزش الکترونیک هم طراحی کنید. استفاده و راه اندازی جوملا نسبت به دروپال راحت تر است و همانند دروپال دارای یک جامعه آنلاین توسعه دهنده عظیم و دارای صدها ماژول می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت جوملا به آدرس http://www.joomla.org بروید.

یک نگاه دقیق تر به سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوایی ست که برای ایجاد وبلاگ از آن استفاده می شود. در حال حاضر بیش از میلیون وب سایت با استفاده از وردپرس تولید شده اند. بیاید یک نگاه دقیق تری به وردپرس بیندازیم. وردپرس همجون دروپال و جوملا به شما اجازه می دهد که با ایجاد گروه صفحه خود را سازماندهی کنید.

ساختار صفحات با قالب در وردپرس بدین گونه می باشد که وردپرس صفحه وب را از چند قالب جدا می سازد به عنوان مثال در شکل زیر قسمت هدر و پایانی و نوار کناری به طور جدا همچون یک قالب ایجاد شده سپس در صفحه اصلی سایت گرد هم آورده می شوند.

تم های وردپرس

تم در واقع یک مجموعه ای از قالب ها، قابلیت ها و فایل های سی اس اس می باشد. تم ها در وردپرس می توانند طرح صفحه و ساختار صفحه را کنترل کنند. نصب و تغییر تم ها در وردپرس بسیار آسان می باشد. ایجاد تم های پیچیده در ورد پرس بسیار لذت بخش است.

بقیه ویژگی های وردپرس همچون دروپال و جوملا می باشد. در واقع بیشتر تفاوت وردپرس با جوملا و دروپال کار بر روی تم ها و قالب هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت وردپرس به آدرس http://wordpress.org بروید.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری

اعتبار و برتری در بین رقیبان

اخذ گواهینامه نام تجاری یا همان برند یک سند معتبر با مزایای مختلف برای کسی است که آن را از اداره کل مالکیت صنعتی دریافت می کند.

ثبت علامت تجاری در ایران بدین صورت انجام می پذیرد که نام تجاری و علامت تجاری عبارت از اصطلاح نشانه، آرم، لوگو، نماد یا طرح ترکیبی از اینها می باشد از کاربردهای نام و علامت تجاری شناساندن محصول با خدمات شرکت ها و موسسات از یکدیگر می باشد ثبت علامت تجاری در عین حال که یک واژه خاص می باشد و چیزی بیش از یک کلمه نیست اما وجه تمایز با دیگر شرکت های رقیب می باشد.

هر تولید کننده و صاحب مشاغلی برای محصولات خود باید نامی انتخاب کند که مشتریان برای خرید و شناخت محصول بدنبال نام تجاری محصول باشند.

اصل و اساس شروع هر فعالیت یا تولید، انتخاب نام تجاری و ثبت علامت تجاری آن برای جلوگیری از کپی برداری سایرین می باشد امروزه صاحبان اکثر مشاغل برند خودرا به ثبت رسانده اند و شاید به فکر ثبت علامت تجاری دوم و یا سوم و … برای محصولات خود می باشند.

ثبت علامت تجاری در تمامی رشته های مشاغل مختلف یا کالاهای متفاوت در زمینه های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می باشد که می توان به طور مستقیم بر روی کالای قابل عرضه اعتبار بخشی کند و انحصار و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند را به همراه دارد.

در صورت ثبت نام تجاری در صنف خود می توانید انحصار را در اختیار خود گرفته و اجازه استفاده و کپی برداری از رقبای خود بگیرید.

وقتی برندها دارای ارزش مالی می شوند که نکات مختلفی روی آنها انجام شود مثلا نوع اسم برای هر صنف متفاوت می باشد و یا فارسی و یا لاتین بودن آن و یا نوع کالاهایی که برای آن انتخاب می شود و رعایت اصول قانونی جاری کشور در امور ثبت آن که بهتر است با کارشناس مربوطه مذاکره شود و یا نوع تبلیغات و به بازار عرضه کردن آن

به طور کلی نام تجاری باید دارای شرایط زیر باشد:

  • متمایز و مختص باشد.
  • معرف کیفیت و امتیازات محصول باشد.
  • ترجمه آن به زبان انگلیسی آسان باشد.
  • تلفظ آسان داشته باشد حدالامکان کوتاه باشد.
  • باید بتوان آن را ثبت کرد و تحت حمایت قانونی قرار داد.

آموزش قرار دادن کد گوگل آنالیز در وردپرس

برای داشتن تعامل بیشتر با کاربران و به دست آوردن اطلاعات ارزشمند آماری آن ها می توانید از ابزار رایگان گوگل به نام Google Analytics استفاده کنید که ما در این مقاله برای شما آموزش تصویری قدم به قدم نصب گوگل آنالیتیک بر روی سایت ساز وردپرس را آماده کرده ایم.

با گوگل آنالیتیک کمی آشنا شوید:

۱) بازدید کننده سایت شما چه کسانی هستند؟

در این قسمت از آنالیتیک می توانید کاربران سایت تون رو بهتر بشناسید می توانید اطلاعات موقعیت جغرافیای کاربرانتون رو ببینید یا مرورگر هایی که بیشترین استفاده رو از اون میکنن و صفحه نمایش آن ها و یکی دیگر از مهم ترین بخش های گوگل آنالیتیک این هست که می تونید دستگاه کاربران را هم تشخیص دهید برای مثال بفهمید که کاربران شما از موبایل بیشتر استفاده می کنند یا دسکتاپ

به نظرتان فهمیدن این اطلاعات به عنوان وبمستر برای شما و سایتتون چه کاربرد هایی دارد؟ زمانی که شما کاربرانتون رو بیشتر بشناسید می توانید سایتتون رو نسبت به علایق آنها درست کنید برای مثال اگر سایتتون ریسپانسیو نبود الان با مشاهده خیل عظیمی از کاربران که از موبایل برای مشاهده سایت شما استفاده می کنند اقدام به واکنشگرا کردن قالب سایتتون می کنید و به راحتی بعد از انجام این کار شاهد افزایش سطح رضایت کاربرانتون خواهید بود.

۲) چه مدت کاربران در سایت شما می مانند؟

یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل هم اکنون برای سئو این هست که بازدید کننده که وارد سایت شما می شود آیا چه مدت در صفحه می ماند و این نشان دهنده کیفیت وب سایت شما می باشد که آیا کاربر را به هدف آن از جستجو می رسانید یا خیر پس با استفاده از سایت گوگل آنالیتیک می توانید میزان مدت زمانی که کاربر در سایت شما و صفحات فرود شما باقی می ماند را بدانید.

۳) مشخص کردن ساعات مراجعه کاربران به سایت شما

به راحتی می توانید که ساعت هایی که کابران به سایتتان می آیند رو توسط سایت گوگل آنالیتیک ببینید مزیت این موضوع در این هست که شما می توانید ساعت هایی که مراجعه به سایت شما زیاد هست رو بدانید و در صورت اضافه کردن مقالات یا ویدیو و یا محصول بیشترین تعداد بازدید رو می تواند داشته باشد و در مورد دوم هم می دانید که در این ساعت ها باید تغییراتی در سایتتون به صورت آنلاین انجام ندهید

۴) کاربران سایت شما را چگونه پیدا می کنند؟

با استفاده از ابزار سایت گوگل آنالیتیک می توانید ببینید که کاربران سایت شما از چه طریقی وارد سایت شما می شوند و اگر در سایتی تبلیغاتی داده اید می توانید ببینید که از کمپین شما وارد سایت شما می شوند و یا از طریق موتور جستجو ها و یا لینک مستقیم یا شبکه های اجتماعی

۵) مشاهده زنده آمار ترافیکی خود

با این امکان جذاب شما می توانید آمار سایت خود را مانیتورینگ نمایید به حالتی که به صورت زنده کاربرانی که از طریق لینک های مستقیم، شبکه های اجتماعی و یا کمپین هایتان و با مناطق جغرافیایی وارد سایتتون می شوند رو میتوانید مشاهده نمایید

دگر صفحات:

طراحی سایت در تبریز

خوب بریم سراغ آموزش…

۱٫ابتدا شما باید عضو سایت گوگل باشید اگر یک جیمیل داشته باشید کافی هست

عکس صفحه ورود و عضویت سایت گوگل

عضویت در سایت گوگل

۲٫ ورود به سایت گوگل آنالیتک به آدرس Google Analytics

تصویر از صفحه اول ابزار گوگل آنالیتیک

راه اندازی ابزار گوگل آنالیتیک

روی گزینه sign up کلیک نمایید

۳٫ وارد کردن اطلاعات سایت

عکس از فرم عضویت در گوگل آنالیتیک

تکمیل فرم گوگل آنالیتیک

نام اکانت و سایت و دامنه سایت خود را وارد میکنید و سپس با انتخاب دسته بندی که در آن حوزه سایت شما فعالیت دارد و سپس منطقه زمانی را نیز انتخاب می کنید.

۴٫دریافت کد یا آیدی گوگل آنالیتیک

عکس از صفحه گرفتن گوگل آنالیتیک

آیدی گوگل آنالیتیک

در این قسمت کد جاوااسکریپت رو دریافت می کنید و آیدی گوگل آنالیتیک شما هم مشخص می شود که با وارد کردن این کد و آیدی در افزونه وردپرس این امکان رو به سایت وردپرسی خود اضافه خواهیم کرد.

۵٫دانلود و نصب افزونه Insert Headers and Footers

عکس از صفحه پنل مدیریت افزونه Insert Headers and Footers

افزونه Insert Headers and Footers

همان کدی را که در قسمت مرحله قبل دریافت کرده اید را وارد این قسمت می کنید و سپس ذخیره را می زنید.

۶٫مرحله اخر

تبریک میگم سایت وردپرس شما هم اکنون به گوگل آنالیتکس وصل شده است و می توانید از امکانات فوق العاده آن استفاده نمایید.

چکیده کتاب (برگزاری جلسات ارزشمند)

نکات کلیدی کتاب

  • در آماده شدن برای برگزاری یک جلسه، پیشاپیش اهداف آن را تشریح کنید و به شرکت کنندگان اجازه دهید و به مرور اسناد مربوطه بپردازند.
  • از شرکت کنندگان بپرسید که برای صحبت پیرامون موارد ذکر شده در دستور کار جلسه به چقدر زمان نیاز دارند سپس ۵۰ درصد زمان بیشتر را به آن را اضافه کنید اغلب افراد زمان لازم برای صحبت را کمتر از حد معمول تخمین می زنند.
  • برنامه ریزی و اجرا بسیار مهم هستند از انتخاب مکان های پرتردد و اتاق هایی با اندازه نامناسب اجتناب کنید هرگونه نیاز به وسایل فنی را از پیش در نظر بگیرید.
  • برای صرفه جویی در وقت امکان برگزاری جلسات آنلاین برای دست یابی به هدفتان را بررسی کنید.
  • از یک تسهیل گر بی طرف برای مثبت و متمرکز نگه داشتن فضای جلسه استفاده کنید.
  • برای دستیابی به خروجی های مشخص و تعریف شده تلاش کنید.
  • از دستورکار جلسه پیروی کنید اگر بحثی طولانی شد همراه گروه تصمیم بگیرید که آن را ادامه دهید، آن را به بعد موکول کنید و یا یک زیر گروه مشخص کنید که به آن موضوع بپردازد و نتیجه را گزارش دهد.
  • برای تشویق افراد به ارائه پیشنهادات جالب، حین انجام توفان فکری به ارزیابی نظرات نپردازید.
  • سعید کنید به توافق برسید و سپس تصمیم اتخاذ شده را به گام هایی اجرایی تبدیل کنید قبل از خاتمه جلسه، وظیفه هر فرد را مشخص کنید.
  • پایان دادن جلسه در زمان مقرر، کارا ترین راه برای ارزشمند کردن جلسات است.

آنچه در این چکیده می آموزید

  1. چه چالش هایی باعث عدم بهره وری جلسات می شوند؟
  2. چگونه جلسات را برای دستیابی به یک هدف مشخص هدایت کنید؟
  3. چگونه جلسه را به نحوی موثر و متمرکز پیش ببرید؟

آیا از جلسات می ترسید؟ آن ها در بدترین حالت می توانند بی هدف، خسته کنند و مایوس کننده باشند با این وجود همین جلسات در بهترین حالت می توانند بسیار پربار و حتی انرژی را باشند. چارلی هاوکینز راه انرا به شما نشان می دهد او فعالیت های انجام شده در جلسات را به اجزای اصلی تقسیم می کند و نکاتی را برای برنامه ریزی، اداره و خاتمه دادن جلسات ارائه می کند

او در یک سری دروس خوش ساختار، دلایل عدم موفقیت جلسات را گوشزد کرده و شما را مجهز به ابزاری می کند که همواره باید از آن ها استفاده کنید اگر می خواهید یک جلسه دونفره ترتیب دهید و یا اینکه همه اعضای تیم را دور هم جمع کنید.

اصول جلسه

برای به دست آوردن نتایج دلخواه از جلسات از پیش برنامه ریزی کنید چهار اصل برنامه ریزی را در نظر داشته باشید: (هدف، افراد، مکان و آمادگی)

اولین قانون یک جلسه، داشتن هدف است هدف شما شاید مبادله اطلاعات، ارائه گزارش به موسسین یا شنیدن یک سخنرانی باشد، یا شاید بخواهید دوره آموزشی جدیدی ارائه کرده یا اهداف شرکت خود را مشخص کنید.

در یک پیش جلسه، اهداف جلسه خود را به تسهیل گر، ثبت کننده مباحث و سایر شرکت کنندگان توضیح دهید و نقش آن ها در جلسه را مشخص کنید این اهداف مشخص را به برنامه ها و خروجی های مشخص پیوند دهید سپس فهرست کامل شرکت کنندگان و دستورکار جلسه را تهیه کنید.

پیشاپیش اهداف را با تمامی کسانی که در جلسه شرکت خواهند کرد در میان بگذارید

در مورد اهداف جلسه خود صریح و صادق باشید برای مثال اگر جلسه را برای کسب حمایت از عقاید خود ترتیب داده اید و چیزی که واقعا می خواهید همین است، وانمود نکنید جلسه برای یافتن بهترین راه حل تشکیل می شود وادار کردن افراد به تلاش برای دستیابی به یک هدف پنهانی بسیار بی فایده است.

کم بودن تعداد حضار و همچنین زیاد بودن آنها می تواند از بهره وری جلسه بکاهد بنابراین ابتدا اندازه گروه مناسب برای هدف خود را مشخص کنید

گروه های بزرگ برای مباحث یک طرفه مثل اعلان های عمومی مناسب هستند گروه های کوچک برای همکاری و تبادل نظر مناسب ترند در صورت لزوم می توانید گروه های جلسات بزرگ را به زیر گروه ها تقسیم کنید فهرست شرکت کنندگان را به افرادی محدود کنید که مستقیما با موضوع جلسه در ارتباط هستند و مطمئن شوید که همکاران اثرگذار در تصمیمات، در جلسه شرکت می کنند

اگر آن ها نمی توانند شخصا در جلسات شرکت کنند پیشنهاد دهید که از راه دور مثلا با تلفن یا ویدئو کنفرانس در جلسات مشارکت داشته باشند یا از آن ها بخواهید نماینده ای به جای خود بفرستند.

سپس محل برگزاری جلسه را ارزیابی کنید آیا اتاق مورد نظر با توجه به تعداد شرکت کنندگان مناسب است؟ آیا میزان صداهای مزاحم بیش از حد نیست؟ آیا دکور بی روح و نامرتب است و یا زنده و ترغیب کننده است؟

به دنبال شرایطی باشید که موجبات راحتی و تعامل سازنده را فراهم آورد در برخی موارد شاید بهترین راه حل ممکن، ملاقات های غیر همزمان یا جلسات آنلاین به جای مباحث رودررو باشد بازه زمانی مشخصی در نظر بگیرید تا شرکت کنندگان دیدگاه و نظراتشان را در فضای آنلاین به اشتراک بگذارند.

به این ترتیب افراد می توانند نظرات یکدیگر را دریافت کنند، در مورد آن نظر دهند و برمبنای آن تصمیم گیری کنند در انتهای زمان از پیش تعیین شده، نظرات آن ها را خلاصه کرده و به همه اعلام کنید.

این یک روش موثر طوفان فکری است که باعث مشخص کردن اولویت های بخش های مختلف و ایجاد توافق در اتخاذ تصمیمات شرکت می شود.

اکنون بر دستور جلسه خود تمرکز کنید قبل از اضافه کردن هر موردی به آن، فکر کنید که آیا به تامین اهداف جلسه کمک می کند یا خیر، سپس هر موضوع حاشیه ای یا تکراری را حذف کنید هنگام فهرست کردن موارد، تا جای ممکن همه جزئیات را مشخص کنید و همیشه یک چارچوب زمانی برای بحث کردن راجه به آن ها در نظر بگیرید

اگر شرکت کنندگان موضوعی را به دستور جلسه اضافه می کنند، زمان لازم برای بحث کردن راجع به آن را از آن ها جویا شوید و سپس ۵۰ درصد به آن ها اضافه کنید اغلب افراد زمان لازم برای یک بحث را کمتر از حد معمول تخمین می زنند.

برای برگزاری یک جلسه کارا و روان، قوانینی پایه ای تنظیم کنید

نحوه معرفی موضوعات جدید و اتخاذ تصمیمات توسط شرکت کنندگان را مشخص کنید قوانین رایج شامل این موارد هستند: اجازه دادن به همه شرکت کنندگان برای ارائه نقطه نظراتشان، اتمام جلسه در موعد مقرر اجتناب از انجام مکالمات جانبی ارسال ایمیل یا تماس های تلفنی در حین برگزاری جلسه مخصوصا هنگامی که کسی در حال صحبت برای جمع است

همچنین در جلسات موفق، هدف گروه دست یابی به اتفاق نظر می باشد و در صورت عدم توافق حضار می توان از روش رای گیری استفاده کرد.

در نهایت همه ابزار لازم برای برگزاری جلسه را بررسی کنید امکانات فنی در آمادگی جلسات، بسیار حیاتی است حتی اگر میزبان به شما اطمینان دهد که همه امکانات فراهم است نسخه های مختلفی از ارائه خود و تجهیزات لازم را همراهتان داشته باشید.

یک جعبه لوازم کار برای مواقع اظطراری همراه داشته باشید: سه راهی، دفترچه شامل مطالبی که می خواهید ارائه دهید ماژیک، سه پایه، خودکار های اضافه، کاغذ و ساعت

دگر صفحات:

طراحی سایت در تبریز

جمع بندی

قبل از اتمام جلسه چهار نکته مربوط به اتمام جلسه را بررسی کنید: توافق، صدور رای، نقد/ تجلیل و ارتباط حذف حتی یکی از این گام های حیاتی همه زحمات شما برای برنامه ریزی و برگزاری جلسه را هدر می دهد

پس از بررسی همه گزینه هایی که گروه مطرح کرده اند، به عنوان یکی مجموعه تصمیم بگیرید که کدامیک از نظرات ارزش پیگیری دارند

توافقاتی که از طریق بحث به دست آمده باشند ارجحیت دارند، رای گیری باید آخرین گزینه باشد، زیرا گروه را به برندگان و بازندگان تقسیم می کند

از تفکر گروهی یا تصدیق کردن نظرات، قبل از اینکه همه آن ها را لحاظ کنید، همه شرکت کنندگان را به بحث بکشانید و آن ها را تشویق کنید که هرگونه شروط و استثنائات را نیز بیان کنند.

در فواصل معین، رای گیری از مخالفان و موافقان را با استفاده از مشت بسته تا ۵ انگشت باز انجام دهید تا نظر هر یک از شرکت کنندگان را بفهمید هرچه با تصمیم موافق تر باشند ۵ انگشت خود را بالا می برند و اگر اصلا موافق نباشند مشت خود را بالا می برند

این کار به شما دیدگاهی سریع از موردی می دهد که افراد باید برای به توافق رسیدن پیرامون آن تلاش کنند.

وقتی به توافق رسیدید، تصمیمات گروه را به گام هایی مشخص تقسیم کنید و افرادی را انتخاب کنید که به آن ها بپردازند گاهی شرکت کنندگان نگرانند که اگر نظرات خود را بیان کنند، مجبور شوند اجرای آن را نیز به عهده بگیرند

این ترس، افراد را از ارائه پیشنهادات خوب باز می دارد در واقع، اغلب کسانی که بهترین نظرات را ارائه می کنند، افراد مناسبی برای انجام برنامه ریزی و پرداختن به جزئیات نیستند با مجزا کردن طوفان فکری و اجرا به عنوان دو فعالیت جداگانه با مسئولیت های متفاوت، افراد را به ارائه نظراتشات تشویق کنید.

در هر حال، بهترین کاری که می توانید انجام دهید پایان دادن جلسه در وقت مقرر است اگر این کار را انجام دهید، افراد در می یابند که به برنامه زمانی آن ها احترام می گذارید حین اجرای جلسه به زمان بندی خود پایبند باشید، بنابراین هنگامی که به مباحث نهایی دستورکار جلسه نزدیک می شوید، به زمان پایان جلسه نیز نزدیک شده اید

اگر در طول جلسه زمان بیشتری را به یک موضوع خاص اختصاص داده اید، بحث کردن درباره اثرات آن تصمیم بر دستور کار جلسه را فراموش نکنید.

موفقیت های حاصل از جلسه را ارزیابی کنید و به رفع کمبودها بپردازید برای استفاده از یک سیستم رتبه بندی موارد صحیح و موارد نیازمند تغییر فهرست مواردی که به خوبی انجام شده اند و آن هایی که نیازمند تغییر هستند را تهیه کرده و سپس گزینه های خود برای بهبود آن ها را مطرح کنید.

این کار به شما کمک می کند تا الگوها و رفتارهایی که باعث کاهش اثرگذاری گروه می شوند را از ریشه برکنید یادتان باشد که هم دستاوردهای فردی و هم موفقیت های گروهی را تشویق کنید لازم نیست قدردانی بسیار پیچیده باشد، فقط کافیست با ملاحظه باشید، مثلا شیرینی تعارف کنید و یا اگز جلسه شما الکترونیکی است، یک ایمیل تشکر بفرستید.

اگر صورت جلسه را تهیه و منتشر نکنید، درست مانند آن است که جلسه ای برگزار نشده است یادداشت ها باعث مرور مطالب جلسه می شوند و مواردی که باید کامل شوند را به افراد یادآوری می کنند

یادداشت موارد بر صفحات بسیار بزرگ در طول جلسه به شما اطمینان می دهد که گروه نیز موضوع را پی گیری می کند موضوعات مرتبط، توافقات حاصله و مسئولیت های فردی را فهرست کنید

نظرات موافق و مخالف جلسه را نیز در نظر بگیرید صورت جلسه را به سرعت بین شرکت کنندگان و سایز گروه های ذینفع توزیع کنید

ارسال یک ایمیل یادآوری قبل از جلسه آینده به کسانی که موظف به انجام کاری هستند نیز مفید است.

جلسات دنیای مدرن

اگر جلسه شما رودررو و دو نفری است و یا از طریق ویدئو کنفرانس و یا یک جلسه آنلاین انجام می شود، اصول اولیه در مورد آنها یکسان است

برای جلسه هدفی در نظر بگیرید و آن را به گام های بعدی پیوند بزنید مطمئن شوید که افرادی کلیدی در جلسه شرکت کرده اند و اندازه گروه را درست انتخاب کرده اید اهمیت حضور افراد را به آن ها توضیح داده و همه مستندات را به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل در اختیار آن ها قرار دهید به یاد داشته باشید

تماس های تلفنی یا جلسات آنلاین می تواند افراد را از ابعاد دیداری مشارکت محروم کند، بنابراین هنگام صحبت خود را معرفی کنید و گاهی برای شنیدن پاسخ سایرین سکوت کنید

اگر باید با شخصی جلسه رودررو برگزار کنید، مطمئن شوید که زمان جلسه برای هر دوی شما مناسب است اصول اولیه برگزاری جلسه در این مورد هم صدق می کنند که عبارتند از : به سمت گام های عملی پیش بروید، حواس پرتی ها را به حداقل برسانید و نسبت به زمان اختصاص یافته به هر مورد حساس باشید پرداختن به موضوعات تصادفی و ناخواسته ممکن است باعث به هم ریختن برنامه شخص مقابل شود

سعی کنید یک مکان خنثی انتخاب کنید، بنابراین هیچکس برتری روانی نادرستی بر دیگری نخواهد داشت افراد اغلب فراموش می کنند که مباحثات دونفره خود را با توافق در مورد گام های عملی به پایان ببرند حتی اگر جلسه شما غیر رسمی است، اهداف آن را فراموش نکنید فهرست مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرند و اشخاص موظف به انجام آن ها را مرور کنید.

10 عامل شکست سایت های اینترنتی

همانطور که می دانید داشتن وب سایت ضرورت امروزه در کسب و کار هستش

اما فقط داشتن یک وب سایت کافی نیست و نخواهد بود زیرا طراحی سایت فقط کافی نیست ما در این مقاله سعی کردیم که ۱۰ تا از متداول ترین کارهایی که سایت شما رو محکوم به شکست می کند آشنا کنیم.

شما تصور کنید که مغازه ای در یک شهر دور افتاده میگیرد و بهترین محصول کل این جهان رو هم در اون عرضه کنید وقتی هیچ کس از اون اطلاعی نداشته باشه هیچ نمیتونید فروش کنید دقیقا سایت هم مثال بارز این موضوع هست روزانه بالای میلیون ها سایت بالا میایند ولی سوال اینجاست

که آیا همه این سایت هایی که بالا میان موفق می شوند؟؟

مشخصا جواب این سوال نه هستش زیرا سایت هم مانند مثال یک مغازه در دنیای مجازی هستش که وقتی سایت شما سئو و بهینه سازی نشده باشه و هیچ تبلیغاتی نداشته باشید انتظار بازدهی از سایتتون نباید داشته باشید.

۱) ریسپانسیو یا همان واکنشگرا نبودن قالب وب سایت

آینده اینترنت در گوشی های هوشمند رقم خواهند خورد در حال حاضر اگر در سایتتان از ابزار google analytics درسایتتان استفاده کنید می تونید به راحتی به صورت زنده مشاهده کنید که دستگاه هایی که از سایت شما بازدید می نمایند اکثرا از موبایل هستند تا دسکتاپ پس اگر قالب وب سایت شما بهنیه نباشد به راحتی این درصد از افراد را از دست خواهید داد که درصد بسیار بالایی را هم دارا هستند.

در فاکتور بندی های گوگل برای سئو هم این مورد هست که چقدر سایت شما با موبایل دوست هستش اگر این امکان را داشته باشید شما می توانید به راحتی از رقیبانتان پیشی بگیرید

در کل ریسپانسیو بودن سایت یعنی این که محتوای سایت شما با هر دستگاه و سایزی از مانیتور و صفحه نمایش به حالت مناسب آن نشان داده شود خوب یعنی المان های طراحی همشون در جای درستش قرار بگیرن به صورت زیر هم و عکس ها نسبت به سایز صفحه نمایش به درستی نمایش داده بشود و به همین حالت کلی دکمه ها و دیگر موارد خودشون رو سازگار میکنن

میتوانید از سایت Google’s Search Console Mobile Friendly Test درصد سازگاری سایت خودتان را بررسی کنید.

۲) استفاده از جملات و لغات تخصصی در حوزه فعالیت خود نسبت به بازار هدف

شما اگر دارای یک وبسایت تخصصی هستید که مخاطبان شما بخشی از بازار هستند و افراد عمومی نیستند بهتر هست که از زبان تخصصی در حوزه فعالیتی خود استفاده کنید تا سایت شما موقع نمایش اولیه به شخص این پیام را منتقل کند که این سایت یک سایت تخصصی هستش و میتونه نیاز من را رفع کند و این می تواند در رشد کسب و کار شما تاثیر گذار باشد.

۳) نداشتن محتوا در سایت

یکی دیگر از مشکلات وب سایت هایی که به شکست منجر می شوند این هست که نمی توانند به سوالات مشتریان پاسخگو باشند و مشتری براحتی از سایت شما خارج می شود

برای مشتریانتان تولید محتوا کنید و درباره موضوعات مختلف حوزه فعالیت خودتون مطلب بنویسید این کار برای سایت شما چه سودی دارد؟

اعتماد مخاطبانتان را می توانید به راحتی با انتشار مطالب تخصصی در سایتتون میتونید به مشتری بگید که واقعا کار من این هستش

دگر صفحات

طراحی سایت در تبریز

۴) پنهان کردن اطلاعات ضروری

اطلاعات تماس و ارتباطی با شما باید در صفحه اصلی سایت شما وجود داشته باشد

اطلاعاتی مانند:

  • آدرس فیزیکی دفترکار یا کارگاه شما
  • داشتن نقشه گوگل در صفحه تماس با ما
  • اطلاعات تماس از طریق شماره ثابت و همراه یا ایمیل
  • لینک شبکه های اجتماعی
  • داشتن صفحه درباره ما ( صفحه ای که درباره تیم یا شرکت خود اطلاعاتی به کاربر میدهید.)

۵) کند بودن سرعت لود سایت

۴۷ درصد از کاربران سایت شما اگر صفحات سایتتون در کمتر از ۲ ثانیه باز بشه وبسایت شما رو ترک میکنن و دیگه واسه خرید و یا استفاده از خدماتتون به سایت شما بر نمیگردن

خود شما اگر ۱ دقیقه سایتی رو بزنید و بالا نیاد میبندینش به خصوص این مورد در موبایل بیشترین اهمیت را دارد زیرا کاربران موبایل با اینترنت های سرعت پایین معمولا هستن و اگر سایتتون بالا نیاد به راحتی میبندن

پس یکی دیگر از عامل های سایت شما که به شکست می خورد می تواند سرعت کم آن باشد

و راهکار ها برای حل این مشکل چیست؟

  1. انتخاب هاست محلی : یعنی اگر سایت شما بازدید کنندگانش از کشور خودتان مثلا ایران باشد باید هاست خود هم در ایران باشه تا در بالاترین سرعت به درخواست شما جواب داده شود.
  2. استفاده از cdn: استفاده از شبکه محتوای ابری که بهترین آن ها می توان به اشاره کرد.
  3. استفاده از عکس های حجم پایین و بهینه شده در سایت
  4. بررسی و حل مشکلات سایت در دو تا از بهترین ابزار ها به نام و

۶) استفاده نکردن از المان هایی که کاربر رو به انجام کاری وادار کند (Call to action)

هدف از ترغیب کاربر برای استفاده از سایت شما چیست؟ آیا میخواهید که با شما تماس بگیرد تا بهش مشاوره بدید یا یک محصولی رو بخرد پس باید از المان های call-to-action استفاده کنید این یعنی کاربر رو به انجام آن کار ترغیب کنید مثلا استفاده از جمله هایی این چنینی هستش اگر واقعا میخواهید این محصول رو داشته باشید همین الان کلیک کنید.

۷) تاریخ گذشته

سایت شما باید همیشه زنده باشد وب سایت های مرده به هیچ وجه نمیتونن موفق باشن زیرا باید کاربر وقتی وارد اون میشه احساس کنه که وقایع مثلا فصلی در سایت اعمال شده تاریخ اخبار سایت و …

۸) استفاده نکردن از UX

تجربه کاربری همان UX به این معنی هست که کاربر با وبسایت بهم خورده برنخورد باید سایت شما از نظمی خواص تبعیت کند مثلا دکمه خرید همیشه باید سمت چپ قرار گیرد و هدر در بالای صفحه و لوگو بالا سمت راست

۹) داشتن مشکلات برنامه نویسی

برای مثال اگر فروشگاه دارید امکانش هست که در درگاه بانکی آن تداخلی وجود داشته باشد شما به عنوان وبمستر باید مرتبا بررسی کنید سایتتون رو و برای این کار بهترین عمل این هست که خودتون رو به جای کاربر بزارید و وارد سایت خودتون بشید و تمامی مراحل رو ادامه بدید.

۱۰) ایجاد سردرگمی در هدایت به صفحات

سایت شما باید ساده و روان باشد و مثلا اگر فروشگاه دارید روند خرید را تا اونجا که میتونید آسان تر کنید تا کاربر از هدایت شدن به صفحات دیگر اذیت نشود.

چکیده کتاب (از گفتگو تا ایجاد ارتباط)

نکات کلیدی کتاب

  • اگر مردم به شما احساس نزدیکی کنند، از شما تعریف می کنند به شما اعتماد می کنند بیش از حد انتظار با شما همکاری می کنند و از بودن با شما لذت می برند.
  • برای ایجاد رابطه خوب با دیگران، سعی کنید بر آن ها تمرکز کنید نه بر خودتان
  • برای ایجاد روابط ارزشمند، به مردم نشان دهید که برایشان اهمیت قائلید می خواهید به آن ها کمک کنید و قابل اعتماد هستید برای جلب حمایت دیگران باید از آنها حمایت کنید.
  • سعی کنید با مردم ارتباط دیداری، ذهنی احساسی و زبانی برقرار کنید.
  • اولین کسی باشید که با افراد گروه ها و مخاطبان ارتباط برقرار می کند.
  • مردم اغلب ایجاد ارتباط را سخت می دانند، زیرا بیش از حد حدس می زنند متکبرانه عمل می کنند بی تفاوت ظاهر می شوند یا خود را کنترل می کنند.
  • از استراتژی ارتباطی سه گانه استفاده کنید: مطالب را ساده کنید آن را به آرامی بگوئید و لبخندی بر لب داشته باشید.
  • وقتی مسائل مشترک را مطرح کنید، مردم بیشتر با شما همراه می شوند.
  • در سخنرانی عمومی مختصر، شفاف، مرتبط، جذاب و مستقیم سخن بگوئید نکات مهم را تکرار کنید از داستان ها استفاده کنید
  • برای تشویق دیگران به عمل (آن چه باید بدانند) را مطرح کنید، آن چه لازم است ببینند را نشان دهید و احساس خود درباره آن چه باید حس کنند را انتقال دهید.

آنچه در این چکیده می آموزید

  1. چگونه به بهترین شکل با دیگران ارتباط برقرار کنیم و چرا این موضوع مهم است؟

  2. چگونه با مخاطب ارتباط برقرار کنیم؟

  3. چگونه دیگران را به عمل تشویق کنیم؟

جان سی مکسول کارشناس توسعه مدیریت و رهبری کسب و کار معتقد است که برای یادگیری بهترین شیوه ارتباط با دیگران کارهای یک فرد فوق حرفه ای در برقراری ارتباط را تقلید کنید وقتی او نسخه اولیه این کتاب را در وبلاگ خود قرارداد ۱۰۰ هزار نفر از آن بازدید کرده و افراد بسیاری پیشنهاداتی برای بهتر کردن آن ارائه کردند مکسول تا کنون بیش از ۱۸ میلیون نسخه کتاب فروخته است و شرکت او مهارت های مدیریتی را به پیش از ۵ میلیون نفر آموزش داده است.

اودر این کتاب از اصول ساده و نقل قول ها مثال ها و داستان های بسیاری استفاده می کند تا روش برقراری ارتباط با دیگران را در شرایط مختلف نشان دهد او با وجودی که واعظ است اما بدون اینکه موعظه کند، فلسفه ای هوشمند و هدفمند از ارتباط را مطرح می کند نصیحت ملموس مکسول یعنی – تمرکز بر دیگران کمک بهآن ها و لبختد زدن – چندان خارق العاده نیست اما هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند.

اگر گاهی به نظر می رسد که مطالب این کتاب صرفا از داستانی فوق العاده به داستنی دیگر می رود این موضوع بخشی از جذابیت آن است و همه این داستان ها به پندی منتهی می شوند که توانایی شما برای ایجاد ارتباط با افراد دیگر را بهبود خواهد بخشید نکته مهم این است که این مثال ها را اجرا کنیم و مکسول روش آن را توضیح می دهد.

برای ایجاد ارتباط گفتگو کنید

از کجا می فهمید که با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کرده اید؟ آن ها هر کاری برای شما انجام می دهند به نیکی از شما سخت می گویند؟ با شما ارتباط احساسی برقرار کرده و به راحتی حرف هایشان را می زنند به شما اعتماد می کنند

درباره دریافت انرژی مثبت از شما می گویند و از بودن در کنارتان لذت می برند؟ ایجاد ارتباط ارزشمند با دیگران منافع زیادی دارد افرادی که روابطی گرم برقرار می کنند با مشکلات کمتری مواجه می شوند و از ارتباطات خود بیشتر لذت می برند با این وجود، ایجاد چنین روابطی با دیگران نیازمند گذر از رگبار نشانه ها و پیام هایی است که هر روز مردم را بمباران می کند

منظور ما تبدیل شدن به یک ارتباط برقرار کننده و همدل موثر است مهارتی که می توانید به خود بیاموزید و از یادگیری آن خوشنود شوبد

ایجاد روابط صمیمانه به تشخیص و تصدیق ارزش دیگران بستگی دارد تمرکز را از خودتان بردارید و آن را به افراد اطراف تان معطوف کنید خودتان را فراموش کنید نحوه کنار آمدن با دیگران را بیاموزید برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران، با آن ها صحبت کرده و مکالمه را بر نگرانی های آن ها متمرکز کنید نه مسائل خودتان سعی کنید روابط نفر به نفر ایجاد کنید

۹۰% تمامی رابطه ها در این شرایط ایجاد می شوند مهارت های خود را در این حوزه کلیدی تکمیل کنید سپس سعی کنید با اعضای گروه ها و نهایتا با حضار جلسه ارتباط برقرار کنید انجام این کارها ساده نیست اما حیاتی است تصور کنید شخصی که با او صحبت می کنید چگونه به این سوالات درباره شما پاسخ خواهد داد:

  1. آیا به من اهمیت می دهید؟ نشان دهید که واقعا به دیگران اهمیت می دهید صحبت درباره نیازهای خود را متوقف کرده و به نیازهای آن ها توجه کنید.
  2. آیا می توانید به من کمک کنید؟ فروشندگان بزرگ با این مثل قدیمی اما واقعی زندگی می کنند: ( هیچ کس دوست ندارد چیزی را به او بفروشند، بلکه دوست دارد به او کمک کنند.) به جای اینکه به دنبال افرادی باشید که به شما کمک کنند در کمک به دیگران پیشقدم شوید.
  3. آیا می توانم به شما اعتماد کنم؟ عشق میان انسان ها حیاتی است، اما اعتماد از آن ها هم مهم تر است اگر مورد اعتماد نباشید هرگز نمی توانید با کسی ارتباط برقرار کنید. برنامه شما برای دیگران مهم نیست، اما کمک شما در پیشبرد برنامه های آن ها برایشان مهم است برای جلب حمایت دیگران سریع از آن ها حمایت کنید ایجاد ارتباط به همین سادگی است، به شرطی که آن را به روشی صادقانه و باورکردنی انجام دهید رفتار شما بسیار پرمعنی تر از گفته های شماست در حقیقت واژه ها اثر کمی در ایجاد ارتباط دارند میزان اثر گذاری شما به این بستگی دارد که چقدر از ماهیت خود را آشکار می کنید ایجاد ارتباط مثبت چهار چزء دارد:

دگر صفحات

طراحی سایت در تبریز

۱) آنچه مردم می بینند : ارتباط دیداری

ظاهر شما بسیار بیشتر از واژگان اهمیت دارد آراسته لباس بپوشید ظاهری مرتب و تمیز داشته باشید لبخند بزنید و از حالات چهره دوست داشتنی و گرم استفاده کنید صاف بایتید و با انرژی حرکت کنید.

۲) آنچه مردم درک می کنند: ارتباط ذهنی

برای ایجاد ارتباط با دیگران تجارب شخصی واقعی خود را برای آن ها بازگو کنید تا از آن استفاده کنند، آن را احساس کرده و به آن احترام بگذارند.

اینطور به موضوع نگاه کنید: (وقتی خودتان را پیدا کنید، مخاطبان خود را نیز پیدا خواهید کرد) این جمله چارلز لافتون بازیگر معروف اواسط قرن بیستم است:

یک بار که او در مهمانی کریسمس در لندن شرکت کرده بود، میزبان ازهمه خواست تا سرود کریسمس را با هم بخوانند، لافتون به صورت حرفه ای سرود مزامیر ۲۳ را از بر خواند که منجر به تشویق های گرم اطرافیان شد. نفر بعدی زنی سالخورده بود که در صندلی خود خوابیده بود وقتی دوستانش اورا بیدار کرده و ماجرا را برایش شرح دادند، او به صورت صادقانه اما کاملا غیر حرفه ای شروع به خواندن همان سروذ کرد:

(خدواند شبان من است، محتاج به هیچ چیز نخواهم بود) وقتی اجرای او به پایان رسید، همه می گریستند چرا اجرای او عکس العمل احساسی قوی تری را نسبت به دکلمه آراسته یک بازیگر برانگیخت ؟ لافتون اینگونه توضیح داد: ( من سرود را می شناسم، او مفهوم آن را می داند)

۳) آنچه مردم حس می کنند: ارتباط حسی

نگرش باعث جذابیت بیشتر یک سخنران نسبت به سخنران دیگر می شود اگر با احساس و مطمئن باشید مردم به سوی شما جذب می شوند.

۴) آنچه مردم می شنوند: ارتباط زبانی

از واژگان مثبت به بهترین نحو استفاده کنید به گفته مارک تو این توجه کنید: ( تفاوت بین واژه نسبتا صحیح با واژه صحیح بسیار بزرگ است و مانند تفاوت بین نور کرم شب تاب و نور رعد و برق است.

برای ایجاد ارتباط انرژی صرف کنید

برای ایجاد ارتباط با دیگران باید انرژی واقعی از خود نشان دهید اگر منتظر هستید تا آن ها پیشقدم شوند، تنها خواهید ماند

به جای منتظر ماندن برای به وجود آمدن موقعیت عالی برای شروع رابطه، فرصت را غنیمت شمارید اما ناگهانی اقدام نکنید؛ آنچه می خواهید انجام دهید یا بگوئید را از قبل آماده کنید صبور و فارغ از خود باشید.

نصیحت سام والتون یعنی ( قانون ۱۰ قدم ) را در برابر افراد زندگی خود به کار گیرید کارمندان فروشگاه وال مارت این تعهد را بر اساس باورهای والتون بنا نهاده اند (من رسما عهد می بندم که هربار مشتری به ۱۰ قدمی من رسید، لبخند بزنم به چشمان اون نگاه کنم و به او خوشامد بگویم) برای شناخت افراد انرژی بگذارید اما خود را بیش از حد خسته نکنید

وقتی در همایشی صحبت می کنید، هر چه تعدا مخاطبان بیشتر باشد، باید انرژی بیشتری صرف کنید

برای ایجاد ارتباط با گروهی از افراد در ابتدا شناخت کافی از آن ها پیدا کنید وقتی با آن ها ملاقات می کنید، خود را به همه معرفی کنید این موضوع را درک کنید که گروه، صاحب جلسه است نه شما چه با یک نفر روبه رو باشید چه با گروهی کوچک یا جمعیتی بزرگ به افراد بگوئید که آن ها را تحسین می کنید خدمت به دیگران را مشخصه اصلی خودتان بسازید.

حتی اگر ارتباط گر قدرتمندی باشید، داشتن روابط محکم با افراد محترم که می توانند اعتبارشان را با شما تقسیم کنند امتیاز است

دکتر فیل مک گرا روانشناس تلویزیون ایالات متحده با همین روش معروف شد او در برنامه تلویزیونی اپرا وینفری شرکت کرد و اپرا به بینندگان خود نشان داد که نظری مثبت درباره او دارد در نتیجه بینندگان نیز به او بسیار توجه کردند البته اعتبار فقط منوط به این نیست که (چه کسی را می شناسید) بلکه به دانسته ها و یافته های شما نیز بستگی دارد دستاوردهای برجسته و چشمگیر، تحسین افراد را بر انگیخته و گسترش روابط را آسان تر می کند.

یافتن وجه اشتراک

بهترین راه ایجاد ارتباط با دیگران پیدا کردن وجه اشتراک با آن ها است برای مشخص کردن وجوه اشتراک خود با افرادی که مایلید با آن ها ارتباط برقرار کنید، درباره آن ها بیشتر بیاموزید متاسفانه برخی این کار را به دلایل زیر دشوار می دانند:

  1. خودبینی – من دانشته ها، خواسته ها و احساسات دیگران را می دانم. وقتی به دیگران به صورت کلی نگاه کنید، اغلب دچار اشتباه می شوید درباره مردم نظر کلی ندهید و فکر نکنید نمی توانید چیزی از آن ها بیاموزید دیگران حتما می توانند شما را شگفت زده کنند
  2. تکبر- نیازی به دریافتن دانسته ها، خواسته ها و احساسات دیگران ندارم. هسته ایجاد ارتباط، اهمیت دادن و توجه به دیگران و تلاش برای درک آن ها است.
  3. بی تفاوتی – به دانسته ها، خواسته ها و احساسات دیگران اهمیتی نمی دهم. افرادی که چنین احساساتی دارند، فقط بر خودشان تمرکز می کنند و احتمالا نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. به گفته جرج کاربین طنز پرداز: ( امروز دانشمندان اعلام کردند که درمانی برای مشکل بی تفاوتی یافته اند با این وجود، آن ها ادعا کرده اند که هیچ کس کوچک ترین علاقه ای به آن نشان نداده است.)
  4. کنترل- نمی خواهم دیگران دانسته ها، خواسته های و احساسات مرا بدانند. اگر خود و دانش خود را از کارمندانتان دریغ کنید، انتظار تضعیف روحیه آن ها را داشته باشید.

از شفافیت، شوخ طبعی و لبخند استفاده کنید

جان بکلی در کتاب قدرت (قدرت واژگان کوچک) می نویسد: آموزش به ندرت بر مبادله نظرات به صورت ساده و شفاف تاکید می کند آموخسته های ما در زبان انگلیسی به ما یاد می دهد که چگونه مسائل را پیچیده و مبهم کنیم.

واقعا اینچنین است بعضی افراد فکر می کنند که باید به روشی بسیار پیچیده سخن بگویند یا بنویسند تا دیگران فکر کنند که آن ها دانا هستند و مطلب مهمی برای گفتن دارند ولی موضوع دقیقا برعکس است

برای برقراری مکالمه و ایجاد ارتباط از افکار و ایده های ساده و قابل فهم استفاده کنید البته این کار خیلی هم ساده نیست به گفته پاسکال بلیز ریاضیدان (من این نامه را طولانی تر از حد معمول نوشته ام، زیرا وقت کافی نداشتم تا آنرا مختصرتر کنم.)

برای جلب توجه و احترام، اطلاعات و داستان هایی آماده کنید که بامزه، محرک احساسات، انگیزاننده یا مفید باشند هدف شما این است که مردم را بخندانید به احساسات آن ها نفوذ کنید به آن ها انگیزه دهی و زندگی شان را ساده تر کنید

برای برنده شدن، بر اساس این استراتژی سه گانه با آن ها گفتگو کنید: (مبحث را ساده کنید، آن را آرام بگوئید، لبخندی بر لب داشته باشید)

راه دیگر برقراری ارتباط موثر با افراد انگیزه دادن به آن هاست برای تشویق آن ها به اقدام صحیح از معادله انگیزه استفاده کنید این فرمول سه بخش دارد:

  1. آن چه مردم باید بدانند.
  2. آنچه مردم باید ببینند.
  3. آنچه مردم باید حس کنند.

شما پیام خود هستید

وقتی برای نخستین بار تلاش می کنید تا رابطه ای را با افراد برقرار کنید، چه رابطه نفر به نفر و چه رابطه با یک گروه، نحوه سخن گفتن شما بسیار مهم است. وقتی شما را بشناسند، اعتبار شما مهم ترین عامل در حفظ ارتباط کنید

بهترین راه برای آنکه دیگران به شما اعتماد کنند، این است که با خودتان ارتباط برقرار کنید یاد بگیرد به خودتان اهمیت داده و با خودتان راحت باشید اگر خودتان را دوست نداشته باشید، دیگران نیز شما را دوست نخواهند داشت مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید همیشه آنچه می گوئید را زندگی کنید.

5 قانون روانشناسی در طراحی UX

این متن بر اساس تجربه نوشته شده است… زمانی برای ارزیابی مجدد توانایی های خود در طراحی سایت

در حال حاضر یکی از مشکلاتی که وجود دارد داشتن تجربه در طراحان سایت می باشد که تجربه به عنوان یک دارایی با ارزش خود می تواند به حساب بیاید در یک قالب سایت قسمت های کوچک و جزئی بسیاری وجود دارد پس یکی از نیازهای و ضرورت های یک طراح سایت موفق بودن این هست که بدانیم از رنگ ها نسبت به موضوعیت وب سایت یا جا و مکان المان ها در کجاها استفاده کنیم.

برای یک طراح سایت موفق بودن باید ویژگی هایی داشته باشیم از جمله این ویژگی ها این هست که از خودمون سوال بپرسیم! خوب به چه صورت مثلا برای سایتی که میخواهید طراحی کنید باید در نظر بگیرید که مخاطبان این وبسایت چه کسانی یا چه قشری از جامعه می باشد؟ آیا مرد هستند یا زن یا بچه یا نوجوان؟ در چه رنج سنی هستند؟ و از همین قبیل سوالات که شما باید قبل از آغاز طراحی قالب یک سایت آن ها را از خودتون بپرسید.

بسیار خوب این ۵ رویکرد که در زیر به شرح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت به صورت کاملا روانشناسی شده می باشند و به اثبات رسیده اند که با رعایت این قوانین در کارهای خود در نتیجه می توانید شاهد این خواهید بود که مخاطبان سایت هایی که شما طراحی میکنید بسیار زیاد هست و طراحی شما کاملا کاربردی خواهد بود.

میتوانید برای مطالعه بیشتر و اطلاعات در مورد ux به سایت زیر مراجعه کنید

User experience design

۱) قانون وبر (Weber’s)

همه ما فیس بوک را می شناسیم به طراحی فیس بوک از ابتدا توجه کنید آیا شاهد تغییرات کلی در ساختار فیس بوک بوده اید؟

سایت فیس بوک حدود ۳۵۰ میلیارد دلار ارزش گزاری شده است بنابراین به نظرتان چرا با گذشت سال ها فیس بوک در حفظ عناصر کلیدی خود که از ابتدا مورد استفاده قرار داده است می کوشد؟ سایت هایی مانند گوگل، توییتر و آمازون با وجود بزرگی بودجه و هزینه ای که در اختیار دارند آن را صرف طراحی دوباره خود نمی کنند.

قانون وبر این را مشخص می کند که تفاوت های کوچکی در مقیاس بزرگ احساس نمی شوند ولی تفاوت های بزرگ به خوبی خود را آشکار می کنند برای مثال شما در حال حمل یک بار به وزن ۱۰۰ کیلوگرم هستید اگر ۱ کیلوگرم از آن بار خود را بردارید کمترین احساس را خواهید داشت منتهی بیاید و ۱۰ کیلو از بار خودتون رو کم کنید می بینید که تقاوت به خوبی آشکار میشه پس این قانون وبر هست که میگه اگه فیس بوک مثلا در طول این سال ها تفاوت کلی میداد حتما منجر به ریزش بسیاری از مخاطبانش خواهد بود چرا که کسانی وجود دارند که فیس بوک را فقط با همان طرح ساده می پسند

پس در طراحی ابتدایی هر سایتی حداکثر توجه و ظرافت خود را انجام دهید زیرا در زمانی که سایت شما توسط مخاطب شناخته شود دیگر تغییرات در طراحی آن به عهده شما نیست بلکه باید نسبت به رفتار مخاطبانتان شما هم عمل کنید در غیر این صورت آن قشر را از دست خواهید داد.

طبق آخرین تحقیقات نشان داده شده که انسان ها تغییرات عظیم را در سیستمی که قبلا کار میکردند دوست ندارند حتی اگر این تغییرات به نفع آن ها باشد.

باید تغیرات خود را به صورت کاملا تدریجی انجام دهید تا مخاطب نیز به تغییرات شما عادت کند

۲) تاثیر انتخاب درست رنگ در موفقیت یک سایت

همانطور که بر حسب تجربه می دانید کپی کردن طرح برای مخاطبان متفاوت کاری غلط است و باعث شکست و کاربر ناپسند بودن آن سایت می شود.

تحقیقات نشان داده که مردم در ۹۰ ثانیه نظر خود را یک شی به خود جلب میکند در این میان که ۹۰ درصد آن رنگ می باشد پس انتخاب درست رنگ و استفاده از آن در جاهای سایت میتواند خود یکی از عوامل مهم در شکست یا موفقیت یک سایت باشد.

در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید که تفاوت میزان رنگ هایی که جنس مرد یا زن به آن علاقه مند هستند.

عکس چارت میزان علاقه مردان و زنان به رنگ ها در طراحی سایت

چارت میزان علاقه مردان و زنان به رنگ ها در طراحی سایت

و در تصویر زیر هم می تونید رنگ هایی رو ببینید که مردان و زنان علاقه ای به این رنگ ها ندارند

عکس نمودار نشان دهنده رنگ هایی که مردان و زنان علاقه ای ندارند

نمودار نشان دهنده رنگ هایی که مردان و زنان علاقه ای ندارند

از این به بعد لطفا در طراحی های خود نسبت به موضوع سایت و مخاطبان آن اقدام به انتخاب رنگ نمایید.

دگر صفحات

طراحی سایت در ارومیه

۳) پدیده انطباق حسی

آیا تا به حال به این فکر کردید که چرا هنگام پوشیدن لباس یا غذا خوردن یا اینکه صداهایی که به صورت مکرر می شنوید تعجب نمی کنید و واکنش نشان نمی دهید؟

جواب این سوال ها یک پدیده روانشناسی هست به نام “انطباق حسی” یعنی چیزهایی که در ابتدا ممکن هست ما را آزار دهند ولی رفته رفته به آن عادت می کنیم و از توجهمان کاسته می شود نسبت به آن در حال حاظر این موضوع چه ربطی به طراحی سایت دارد؟

شما یک سایت را طراحی میکنید و با موضوع بالا رنگی را برای آن انتخاب می کنید و باید از آن در سر تا سر طراحی خود استفاده نمایید برای نرخ تبدیل در طراحی مجدد سایت وقتی از رنگ آبی استفاده کردید باید از همان رنگ استفاده کنید اکثر طراحان سایت این حس رو دارند که فکر میکنند برای ایجاد جلب توجه باید از رنگ قرمز استفاده کنند که این درست نیست و باید نسبت به طرح کلی شما بیاید یعنی در سایتی که رنگ آن قرمز هست دوباره استفاده از دکمه زیاد تاثیر گزار نیست در حالی که می تونید از رنگ سبز برای همان دکمه استفاده کنید.

۴) انتخاب نوع بزرگتر و ساده فونت بهتر است!

در طراحی های خود از فونت هایی که جدیدا طراحی و ارائه می شود اگر برای شما خوش آیند هست این آنطور نیست که کاربر شما هم دوست داشته باشد فونت باید بزرگ، خوانا و ساده باشد این نتیجه تحقیقات علمی اثبات شده هست تا مردم بتوانند با متن شما ارتباط عاطفی قوی داشته باشند و راحت تر بتوانند متن شما رو مطالعه کنند.

در متن هاتون از سایز فونت ۱۶px پایین تر استفاده نکنید این یک اندازه فونت مناسب و استاندارد برای متن های شما می باشد تا کاربر بتواند آن را به راحتی بخواند.

۵) تنظیم ادراکی

عکس از درک موضوع در طراحی سایت

درک موضوع در طراحی سایت

آنچه در تصویر بالا مشاهده می نمایید بسته به درک شما و پیشینه ذهنی شما متفاوت هست شما هم میتونید گلدان رو ببینید یا دو چهره مشاهده نمایید اگر شما یک هنرمند باشید به احتمال زیاد تصویر گلدان رو می بینید.

این پدیده “نظریه مجموعه ادراکی” که گرایش ما به درک اطلاعات را بر اساس انتظارات ما، اطلاعات و تجربیات موجود توضیح می دهد درباره مردم و فرهنگ ها درک ها نیز متفاوت هست.

مفهوم برای طراحی سایت این هست که یک مفهوم کلی در حال حاضر شما بر اساس تجربه دارید مثلا هدر سایت و منو ها باید در بالا باشد اگر این کار رو بیاید و در پایین یا بغل قرار بدید خیلی از کاربران گیج می شن و باعث تجربه کاربری بد خواهد شد.

در جمع بندی:

شما باید نسبت به طراحی های خود باید بیشتر توجه رو در رفتار کاربرهاتون بزارید یعنی دقیقا بر اساس رفتار اون ها سایتتون رو طراحی کنید و از یک سری قوانین می تونید استفاده کنید تا رفتار کاربراتون رو بهتر بشناسید و این که در ابتدای طراحی سایت خودتون زیاد وقت بزارید چون وقتی سایت شما معروف می شود مردم از سایت شما یک تصویر ذهنی دارند و وقتی برای دومین بار به سایت شما مراجعه می کنند اگر سایت شما دچار تغییرات زیادی شده باشد احتمال اینکه سایت شما رو ترک کنند بسیار زیاد هست حتی اگر این تغییرات برای آنها مفید باشد بهترین نوع تغییرات به صورت تدریجی می باشد.

10 نکته درباره راه اندازی استارتاپ ها

همانطور که میدانید ساخت یک محصول از همان اول آسان نمی باشد، اما می توان با تلاش درست و عملکرد خوب با شناخت کامل از مسئله راحت شود.

۱) راه اندازی تکمیل نشده

ببنید شما اگر بخواهید برای مثال بهترین دوچرخه جهان رو بسازید نباید از ابتدا بار سنگینی داشته باشید برای این کار شما هیچ وقت در ورزش نمی توانید که یک روزه به جایگاهی برسید که یک فرد در طول سال ها برای رسیدن به آن بی وقفه تلاش کرده است

برای کشیدن یک نقاشی عالی و خوب باید ابتدا قلم را از اولین خط شروع کنید

خیلی از افزاد هستند که ایده خیلی عالی در سر دارند و میخواهند که در یک شرایط عالی شروع کنن و باید همه چیز براشون فراهم بشه مثلا فردی میخواد یه سایت داشته باشه منتظر این هست که فرصتی براش پیش خواهد آمد تا بتونه یک شبه سایتی راه بندازه ولی واقعیت همینه که به هیچ وجه نمیشه

استفاده از نظریه تکامل در راه اندازی استارت آپ موفق

ببنید شما در موقعی که کودک بودید راه رفتنی که الان دارید رو از اولین قدم ها شروع کردید و این یعنی تکامل

شما اگر منتظر باشید که شرایط برای راه اندازی استارت آپ یا ایده شما فراهم بشه هیچ وقت آن روز فرا نخواهد رسید.

پس با امکاناتی که امروز در دست دارید شروع کنید فقط شروع کنید و کم کم میبینید که شرایط هم برای شما فراهم می شود.

خیلی ها شکست می خورن زیرا برای چیزی که اصلا درست و لازم نیست بی خبر بیش از حد تلاش می کنن.

شما باید ابتدا با آزمون و خطا وارد بازار شوید این مردم هستند که روند پیشرفت محصول شما را تایین میکنن ببینید

۲) داشتن گوش خیلی بهتون در موفقیت کمک می کند.

شاید تعجب کنید ولی داشتن گوش خیلی بهتون تو پیشرفت استارت آپ تون کمک می کنه یعنی چی یعنی شما به مشتری هاتون گوش بدید و ببینید که واقعا چی میخواهد و در دنیای امروزی استارت آپی موفق خواهد بود که نیاز مشتریانش را خوب بشناسد و در سریع ترین زمان استراتژی حل آن موضوع رو بسازه

بنابراین استفاده از این نعمت الهی میتونه خیلی برای استارت آپ تون کمک کند

همیشه انتقادات و پیشنهادات را در کارتون داشته باشید این یکی از مهم ترین بخش ها می باشد چون نظرات واقعا سازنده آینده استارت آپ شما می باشد.

۳) داشتن آگاهی از رقیبان و آنالیز مدام

پیشرفت شما در این نکته هست که آگاهی شما از بازاری که میخواهید وارد آن شوید در چه حد می باشد ببنید بازار رو یک بازی حل مساله بدانید که نتیجه آن موففیت است رقیبان شما در حال حاضر خیلی از این مسائل را حل کردند برای همین هست میگویم که به هیچ وقت ۱۰ سال وقت نزارید برای طراحی جلد محصولتون فقط چون خیلی عقب می افتید و دیگر بازگشت شما تقریبا غیر ممکن می باشد.

آگاهی و بررسی مداوم رقیبان این نتیجه را برای شما در بر خواهد داشت که جایگاه خودتون رو توی بازار بهتر میشناسید آیا اولین هستید؟؟ مشتری که قصد خرید داشته باشید به شما مراجعه می کند یا به رقیبان ؟ باید این سوالات را حتما بپرسید در غیر اینصورت مطمعن باشید بزودی غرق خواهید شد.

۴) داشتن دانش کافی

آیا در کاری که می خواهید انجام دهید متخصص هستید؟ یا بهتر از شما هم وجود دارد؟ اگر وجود دارد پس باید خیلی خیلی تلاش کنید شبانه روز و در حال کسب تجربه و دانش باشید زیرا در هر حوزه اگر بی شک شما نفر اول باشید موفق خواهید بود و درآمد عالی خواهید داشت

برای مثال خیلی دیده ایم که میگن واسه طراحی سایت مثلا برو فلان شرکت کارش درسته یا مثلا ماشینت جاش خرابه ببر بده به اوستا فلانی همین موفقیت و ثروت یعنی این اگر بتونید مشتری رو راضی کنید و نیازش رو رفع کنید تموم شد

۵) آموزش نحوه مدیریت تیم یا کارکنان

شما به عنوان رهبر و مدیر استارت آپ تان باید نحوه برخورد با تیم و رفتار های کارکنانت رو بشناسی و اگر هم نمیدونی سعی کن حتما روزانه در مورد این مطالعه داشته باشی و تو سمینار ها یا دوره های آموزشی مرتبط با نحوه برخورد با کارمندات شرکت کنی

دگر صفحات:

طراحی سایت در قزوین

۶)موفقیت مجموع جزئیات می باشد

به عنوان مدیر باید به ریز و جزئیات کار توجه کنید نه اینکه روی سر کارمندانتان وایسید و دستور بدید منظورم از ریز و جزئیات در اول کار و آخر کار هست که شما باید توجه داشته باشید خروجی که به دست مشتری میرسد واقعا همون چیزی هست که شما از اول در انتظار داشتید یا که خیر

۷)قابلیت های جذاب موجب پیشی گرفتن شما از رقیبانتون شود

منحصر بودن و انحصار خود یک مساله ای هست که می تونید با رعایت پرستیژ کاریتون از ابتدا اون رو حفظ کنید و هنگامی که مشتری با شرکت شما روبرو می شود یه کاریزمای خواصی داشته باشه و از دیگر رقیبان متفاوت تر باشد این خود میتونه خیلی به انتخاب مشتری کمک بکنه

۸) بروز باشید

اگر استارت آپ شما زنده هست باید حتما بروز باشد یعنی از آخرین تکنولوژی ها در زمینه خودش آگاهی داشته باشه برای مثال یک فوتبالیست موقعی که در کنارت قرار میگیره میبینید که کل زندگی این فرد صرف این هستش که مسابقه های اکثر تیم هارو میبینه یا خبر های ورزشی قاره های دیگه رو دنبال میکنه این کار چه منفعتی داره؟ بزرگترین سود این کار برای استارتاپ شما این هستش که میتونید اولین باشید مثلا اگر یه دستگاه جدیدی اومده که کارهارو راحت تر میکنه و شما واسه اولین بار از اون در کشور استفاده میکنید این خودش یه مزیت بزرگ و اعتبار برای شما می آورد.

۹)استفاده از تجربیات دیگران در حوزه کاری خود

اگر کار شما به نحوی هست که از سالیان سال موجود بوده و تاریخ اون قدیمی هستش مثلا تولید کفش حتما از کسایی که در اون زمینه ریش سفید هستند مشورت بگیرید منتهی با روش خودش به هر حال الان اکثرا از حرف هایی که میزنید خوششان نمیاد چون شاید بگید که ما یه دستگاه جدید داریم که کا رو راحت میکنه و اونا بگن نه دستگاه چیه باید با دست بزنید تا درست باشه خوب این منطقی نیستش باید شما از نحوه معاشرت و برخورد اون ها بیشتر درس بگیرید چیزی که الان در اکثر استارت آپ ها به ندرت دیده میشه

۱۰) آموزش مداوم

به پرسنل و خودتان حتما در روز زمانی رو واسه آموزش در نظر بگیرید این در دنیا الان یک بحث کاملا جدی هستش برای موفقیت یک استارتاپ که باید بروز باشد و آموزش دیده باشد افرادی که در اون تیم مشغول هستند

یک نکته درباره استخدام افراد هم بگم که به هیچ وجه نیاید افراد رو بر اساس مهارت استخدام کنید بلکه مهارت آموختنی هست شما شخصیتی که میخواید رو پیدا کنید تا کم تر به مشکل بر بخورید.

123456
last